Lep pozdrav vsem, ki imajo željo postati kontrolor!
Z aprilom 2004 se je nekolikanj spremenil sistem izvedbe pisnega testa, generalno gledano pa sistem ostaja še vedno enak:
1. najprej opravimo trenažo v programu ASRC. Po potrebi jo večkrat ponovimo, kar je odvisno od znanja samega kandidata.
2. ko kandidat zna dovolj, opravimo praktični preizkus znanja, t.im. Checkride. Na testu mora biti prisotno zadostno število letal, skoraj obvezna člana izpitne komisije sta Kiki ali Felix, ki sta RL ATCja, če je možno povabimo še ustrezno kvalificiranega inštruktorja iz sosednjih vACC (Hrvaška, Madžarska, Avstrija, Nemčija). Lahko se zgodi, da je treba ponoviti test.
3. Ko kandidat uspešno prestane praktični test, sme opravljati pismeni test za katerega zaprosi preko strani Evropskega Training Departmenta:
http://www.vateud-td.org
4. uspešno opravljena oba testa sta pogoj, da lahko šef našega trenažnega oddelka (zaenkrat opravljam še to funkcijo kar jaz) zaprosi za nadgradnjo. Za zaprositev za nadgradnjo potrebujemo potrditev s strani Eurotesta, da je kandidat uspešno opravil pisni test.
Lahko se marsikomu zdi, da je zgornja procedura težka, mogoče celo nepotrebna vendar v skrbi za uspešno delo, primerno kvalificiranost in predvsem znanje, mora vsak kandidat za kontrolorja iti skozi zgornjo proceduro. Če pa obstaja kaka izjema, npr. kontrolor v realnem življenju, potem se to posebej obravnava in v tem primeru je možen tudi direkten skok iz pozicije Observer do Controller ali celo Senior Controller.
Toliko vsem za informacijo!
Pozdravček,