Še vseeno je angleščina tista, ki določa izraze in zato je podobnost verjetna.
V Ameriki predvsem frazeologijo zelo krajšajo, uporabljajo drugačen vrstni red kot jo predpisuje ICAO, katero uporabljamo tudi v Sloveniji. Vsaka država sicer lahko predpiše svojo frazeologijo (nekakšno različico), vsi skupaj pa vseeno uporabljamo iste izraze tako da je stvar še vsem vseeno razumljena.
Kot primer, v Evropi ima Nemčija svojo različico frazeologije, najbol se pa opazi, da piloti pri odgovorih vedno dajo callsign na prvo mesto - po ICAO je le ta na zadnjem mestu razen pri position reportu.
Moraš pa zastopit, da je ICAO mednarodna organizacija, ki ureja letalstvo po celem svetu. Skoraj vse države so podpisale Čikaško konvencijo, ki je temeljni dokument organizacije skupaj z 19 aneksi (zelo debele knjige), v katerih so določena vsa pravila letalstva. Aneksi se potem sklicujejo še na nadaljne dokumente, va katerih so stvari še tehnično bolj določene.
Amerika kot vedno, pa je za svoje potrebe spisala čisto svojo zakonodajo, za katero skrbi FAA. Nekako se izogibajo ICAO... Še vseeno je vse dokaj primerljivo, bojda celo boljše spisano kot ICAO.
V Evropi za zakonodajo skrbi na Evropski ravni EASA, katera je izdala SERA zakonodajo, ki je v veliki večini kopija nekaterih ICAO aneksov in katere so morale vse države članice EU vnesti v svojo zakonodajo. Za to pa skrbi CAA v vsaki državi, sprejme pa parlament države. Za vse ostalo pa veljajo aneksi ICAO.
Pravila letenja v zračnem prostoru Republike Slovenije - SERA, 30.07.2015
Za pilote se vse potrebno od zakonodaje s strani držav nahaja v AIPjih države. Isto velja tudi za navigacijske službe zračnega prometa.
EASA pa izdaja tudi zakonodajo za letalske družbe, letalsko osebje itd.
Če povzamem, EASA v Evropi predlaga zakonodajo, ki jo potem sprejme evropski parlament, nato gre to na državni nivo, kjer državni CAA spiše lokalno zakonodajo in jo da v državni zbor v sprejem. Vse skupaj pa mora biti v skladju še vedno z ICAO, saj so vse države EU podpisnice Čikaške konvencije. Vsa odstopanja se morajo sporočiti na ICAO in zapisati v AIP. Ravno tu je prišel projekt SERA, saj je bilo pred njenim sprejetnem v vseh državah EU nekaj tisoč odstopanj od ICAO zakonodaje, sedaj s SERA pa so morale vse države sprejeti slednjo, ki je razlike od ICAO zmanjšala na samo 16 (če se še prav spomnim).
Veliko o tem se najde na
www.caa.siwww.sloveniacontrol.si