Bom še jaz bolj na dolgo in široko. Najprej je seveda odvisno od financ. To je jasno vsakomur.
Šolanje poteka v večini primerov takole. Najprej predavanja. To zna trajati 2 - 3 mesece. Ko narediš interne izpite lahko začneš leteti z inštruktorjem. V nekaterih šolah lahko začneš leteti z inštruktorjem tudi že med predavanji. Mislim, da je tako v Divači. Poseben primer je šola v Lescah. Tu lahko začneš leteti takoj, teorija pa se osvaja v času letenja in po letenju z izbranim inštruktorjem. Meni osebno je ta varianta najbolj všeč saj vso teorijo letenja spoznavaš istočasno v praksi. Se pravi imaš celo osebnega predavatelja. Priporočam ti, da se pozanimaš o določenem inštruktorju. Z inštruktorji načeloma ne bi smelo biti težav a vendarle niso vsi ok. Kar se tiče inštruktorjev v Divači in Lescah so vsi načeloma zelo vredu. Drugod jih resnici na ljubo ne poznam. Imaš pa tudi inštruktorje kateri so preveliki perfekcionisti, kar načeloma ni nič narobe saj je letalstvo 100% in ne 99,99% ! Tu ni bližnjic ! So pa tudi inštruktorji, ki jemljejo svoje delo preveč za hobi. Primer sem imel jaz, ko mi je instruktor dal jasno vedeti, da se moram check listo naučiti na pamet, ker da je to drugače samo zguba njegovega in mojega časa. Hvala bogu, bi lahko rekel, da sem si potem poiskal drugo letalsko šolo. Pri tako imenovanih perfekcionistih pa se šolanje lahko zavleče in postane mukotrpno. Jaz sem imel srečo v Divači, da so mi prvič pustili leteti samostojno vse do steze, kjer je komande prevzel inštruktor pa še to po moji želji. Naslednjič, ko sem letel v Lescah pa so mi pustili celo pristati. Res pa je, da sem imel že nekaj predznanja. Ampak adrenalin je bil na višku in hrbet popolnoma premočen. Skratka bilo je super in zasvojenost 100%. Odvajanje ni več prišlo v poštev. In tu se pokaže sposobnost inštruktorja koliko samozavesti je zmožen dati učencu - kandidatu na njegovi levi strani v kabini letala. Upam, da me zastopiš kaj hočem povedati.
Sedaj pa koliko časa traja šolanje. Zelo priporočljivo je ko začneš letei, da prvih 20 ur narediš v zaporedju 3x na teden. Seveda je vse odvisno od tvojega časa in inštruktorja in pa seveda od vremena. Po dvajsetih urah ti letenje preide toliko v kri, da sem prepričan da lahko začneš leteti samostojno. Skupen nalet pred izpitom mora šteti 45ur (PPL). Med samostojnim naletom moraš opraviti tudi določeno število rut -poletov iz ene do druge točke. Potem se prijaviš na agencijo za letalstvo
http://www.caa.si/index.php?id=140&L=cdwoxmdwaacugzno kjer opraviš teoretični izpit po tem pa te čaka še zaključni praktični izpit. Teoretični izpit se opravlja 4x na leto in prvi mislim, da je že mimo. Naslednja sta v mesecu maju in septembru, zadnji pa novembra.
Nik je sicer napisal, da je možno narediti v 3 - 4 mesecih. Se deloma strinjam ampak glede prilagoditev na vreme, roki izpitov, tvoj čas in čas instruktorja je ta rok malo kratek. Se pa da!
Pa še ta informacija. V zgornjem postu sem napisal, da je cena PPL v Lescah 7.700,-€. To drži, ampak če plačaš - zakupiš najmanj 10 ur v naprej se ti cena zmanjša za 10% in je 6.930,-€. Kar je zelo ugodno!
Pa še eno toplo priporočilo. V Lescah sem spoznal inštruktorja in možakar je kapetan A319 - A320 pri Adrii, inštruktor, pilot jadralnega letala in mislim, da tretji v generaciji svoje družine kapetan potniškega letala. Torej reference nebi mogle biti boljše.
V postu srečanje KVLS si lahko prebereš, da se bo zgodil manjši dogodek na letališču Lesce in ker je informativni dan v Lescah sicer že mimo in če imaš čas in voljo te vabim na ta dogodek in ti tudi uredim kakšno srečanje s tem inštruktorjem, kateri ti bo z veseljem pomagal pri odločitvi in kasneje lahko postane tudi tvoj inštruktor, kar pa bi bilo zadetek v polno. Seveda pa mi moraš prej sporočiti. če si zainteresirana.
Zdaj bom pa nehal.
Lp