Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 29 Mar 2024, 16:14

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 22 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Anti ice .. kdaj
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 14:53 
Odsoten

Pridružen: 21 Jun 2003, 18:27
Prispevkov: 679
Kraj: Rogaška Slatina
.. mene pa bol konkretno zanima kdaj moraš vklopit Anti ice na letalih ... ker če gledamo je na večjih višina temperatura skoraj vedno pod 0, a to pomeni da mora anti ice biti vedno vklopljen?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 14:56 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Ja vedno more bit vklopljen na večjih višinah da ti slučajno nebi,kaj zapikalo...

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:02 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Utva-75 napisal/-a:
Ja vedno more bit vklopljen na večjih višinah da ti slučajno nebi,kaj zapikalo...

G. Tričković, kaj si s tem hotel povedat?

Btw, ponavadi anti ice na cruise levelu ni vklopljen.

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:08 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Kaj bi lahko zapikalo v višinah?Sedeži ne :lol: :evil:


:evil:

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:10 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Utva-75 napisal/-a:
Kaj bi lahko zapikalo v višinah?Sedeži ne :lol: :evil:


:evil:

Ej, se opravičujem, ne vem kaj naj bi to pomenilo. Žal sem popolnoma neizobražen in nerazgledan, mi lahko prosim utemeljiš in razložiš tole zadevo? :wink:

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:14 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Haaa Lyosha... Z tem,kar sem napisal sem hotel povedati ,da se bi lahko na krilih nabral led (pri visoki vlažnosti). :wink:

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:26 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Utva-75 napisal/-a:
Haaa Lyosha... Z tem,kar sem napisal sem hotel povedati ,da se bi lahko na krilih nabral led (pri visoki vlažnosti). :wink:

Ti si napisal, da je vedno prižgan...
Citiram:
Ja vedno more bit vklopljen na večjih višinah da ti slučajno nebi,kaj zapikalo...

Pa še nekaj si o nekem pikanju v letalo pisal... O zobotrebcih?

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:30 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Pejt nekam :newbie:

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 19:07 
Odsoten

Pridružen: 21 Jun 2003, 18:27
Prispevkov: 679
Kraj: Rogaška Slatina
..em ka ni mogoče vklop anti ice odvisen od TAT in SAT temperature?! .. če je SAT večji od TAT potem verjetno ni treba vlkopit ali pač?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Feb 2005, 10:20 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Antiice so po mojih izkušnjah uporablja kadar je možnost nastanka ledu na letalu, torej v primerih ko je visoka vlažnost. Uporablja se tudi na tleh če so padavine in nizke temperature, med letenjem po oblakih (kjer je visoka vlažnost) in pa tudi če podhlajeno letalo pri spuščanju prileti v maso vlažnega zraka.

To so nekako groba pravila, drugače pa velja da ko se opazi nastajanje ledu se gretje vklopi. Konkretni ima A320 v kokpitu na sredinski prečki windshilda eno palčko ki moli proč od trupa in glede na to da se led vendno začne nabirati na štrlečih, izpostavljenih površinah, je zadeva odličen indikator letenja v pogojih zaledevanja. Samo spomnit se je treba in situacijo preverit vsake toliko.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 00:28 
Odsoten

Pridružen: 11 Jan 2004, 02:34
Prispevkov: 126
Še malo za primer kako je pri letalih ki nimajo ice detector,kakor ga ima CRJ,ki ti javi opozorilo ICE.
Naprimer na DC-9 ali MD-80 matica s katero je metlica brisalca pritrjena na pogonsko ročico ima varovalko(po domače šplento).
Odličen mehanski pripomoček na katerem se vidi če se nabira led....
Poleg zgoraj napisanega,kar je napisal Mare so tudi neka napisana priporočila...
Engine anti ice:
-on ground +6 OAT in na nižje temp pri vlagi itd
-in flight +6/-10 RAT vlaga itd.
Wing ali airfoil antiice:
on ground +6 OAT pa na nižje temp
in flight +6/-10 RAT itd in na primer ena specifika za MD-80,
to letalo ima gretje repa preko timerja.V istem trenutku se ne grejejo krila in rep...
Tako da se prvo vklopi krilno gretje in nato z tail stikalom se preide na gretje repa (timer cca 3 minute) nato avtomatično na zaj na gretje kril..
Priporočilo za MD-80 je vsakih 20 min en cikel za gretje repa.
Še ena posebnost Airbus ima grete vstopnike motorjev in pa zunanje sekcije predkrilc(od nosilca motorja proti koncu krila)Notranja sekcija predkrilc in rep niso greti.(razlog aerodinamična izvedba je tako dobra da teh površin ni potrebno greti..) :wave:
LP
Rajko


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 20:56 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
še da js al dodam...engine anti ice se uporablja ko je visible moisture prisotno (se pravi v oblakih) in ko je temperatura manjša od +6 C

airfoil anti ice pa se uporablja ko opaziš led na windshieldu... oziroma se nabira pod brisalci za dež:) tudi ponavadi v oblakih pri nizkih temp... med +6 in -15 recimo :roll:

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 21:31 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Utva-75 napisal/-a:
še da js al dodam...engine anti ice se uporablja ko je visible moisture prisotno (se pravi v oblakih) in ko je temperatura manjša od +6 C

airfoil anti ice pa se uporablja ko opaziš led na windshieldu... oziroma se nabira pod brisalci za dež:) tudi ponavadi v oblakih pri nizkih temp... med +6 in -15 recimo :roll:

hmm, kot da sem zgroaj navedeno že nekje prebral, čisto nedavno tega...

Rajc -> bis bis!

Brez zamere, pri vseh teh letalskih kraticah... OAT je Outer Air Temperature (zunanja temperatura), RAT je pa Ram Air Temperature (temperatura..?) ali kaj drugega?

:wave:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 22:54 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Nč ni blo od Rajca kopirano da nebo nesporazumov

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 23:46 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Utva-75 napisal/-a:
Nč ni blo od Rajca kopirano da nebo nesporazumov

Ne, očitno ste se ravno v šoli učili obnove pisat.

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 23:47 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
haha ti si se učil...In maš srečo,da je to forum in da ima pravila!

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 23:54 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Utva-75 napisal/-a:
haha ti si se učil...In maš srečo,da je to forum in da ima pravila!

Uf, obnovo sem se že zdavnja naučil pisat...
Kaj si hotel povedat s temi pravili?

Sicer pa smo se že krepko oddaljili od teme.

_________________
Aljoša.


Zadnjič spremenil Lyosha, dne 16 Feb 2005, 23:56, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 23:55 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Da se vzdrži obnašat tak,kot treba na forumu!!! G****

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Feb 2005, 23:58 
Odsoten

Pridružen: 25 Jul 2004, 00:57
Prispevkov: 320
Kraj: Maribor Slovenija
Sicer pa je ta pogovor zašel malo rgugam od anti-icea...

_________________
Storž+toplota+smola=BOMBA hehe

Lep dan želim


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 17 Feb 2005, 00:01 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Utva-75 napisal/-a:
Sicer pa je ta pogovor zašel malo rgugam od anti-icea...

Ja, G. Tričković, debata bi se morala nehat že z Rajcovim postom, razen če bi bila še kakšna vprašanja v zvezi s temo...
Le kdo je nadaljeval?

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 22 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2  Naslednja

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group