Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 24 Apr 2024, 00:09

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 20 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Re: Letalska šola
OdgovorObjavljeno: 15 Jun 2004, 18:08 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 11:38
Prispevkov: 111
Kraj: LJCE
Ales napisal/-a:
Ob branju foruma vidim, da mnogi izmed vas že tako obvladate zadevo, da se z vami sploh ne da več pogovarjati. Verjetno imajo mnogi tudi izkušnje s "pravimi" šolami za letenje v Sloveniji (PPL). Ali jih lahko prekomentirate, ocenite, priporočate?!


Če maš na tone dnarja ni problema nrdit PPL. Če si pa tak kot večina( no tengo dinero) se ti pa za začetek splača bol GPL (jadrilico).
S tem boš velik dubu že na samo orientaciji v prostoru,smisel za temiko in vreme nasploh...itd.
Kasnej pa itaq lahk prešaltaš na motorce,pa še par ur od GPL se ti "men se zdi" prizna.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Jun 2004, 18:14 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Aleš,
mogoče si dobil tak vtis o nekem hudem znanju pa vendarle ni vedno tako. Kar se mene (in še koga tiče), bomo poskusili na kakršnakoli (četudi butasta) vprašanja odgovorit, da ne bo nesporazumov in kasnejših problemov.
Kar se letalskih šol tiče sam nimam izkušenj, ker nimam ne jadralne ne motorne licence. Načeloma pa imaš več variant. Začneš lahko pri aeroklubih, lahko pri kakem Solinairu, GanAiru ipd., lahko počakaš na fakulteto in se izobraziš na Strojni fakulteti. Sam bi rekel, da je slednje že kar pozno, vprašanje pa je, ali bi letel zgolj ljubiteljsko ali poklicno. In potem se ta štorija nadaljuje naprej...
Kar se samih letalskih šol, Ti bi znali največ povedati VanZ, Mare in Andrej Drobun, verjetno pa sem še koga spustil (in se opravičujem).

Zaenkrat toliko!

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Jun 2004, 19:43 
Odsoten

Pridružen: 16 Jun 2004, 19:30
Prispevkov: 24
zdravo!

Kolikor jaz vem se cenovno najbolj splača delat ppl v aeroklubih, ker mislim da nimajo obdavčenega bencina (ampak ne bom trdil), ta zaresne šole (adria, solinair...) pa naj bi ga imele.
Pa od lanskega leta naprej je narejen ppl obvezen za vpis na letalsko smer na strojni fakulteti, tako če mislš da bi izpit delal na strojni ne pride upoštev.
Pa najbrž je bolj kot cena pomembno da gledaš ker avion boš letu. Pravjo da je npr. tomahawk zelo pasji, cessne pa tok preproste, da manj ko jo šlataš bolš leti :D . ampak to sem jest sam slišu, nimam izkušenj na nobenmu avionu tko da ne me držat za besedo (bom pa, upam, začev letos polet - na tomahawku :? )...
aja, izpit okvirno stane od 1 - 1,5 milijona. Mal se pozanimi - ponekod teorijo mastno zaračunajo (do 100 000sit) , ponekod je baje celo zastonj...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Jun 2004, 19:48 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
PPL obvezen za VPIS na letalsko smer strojne fakultete al pogoj za NADALJEVANJE v 2. letnik al pogoj za DIPLOMO? (Vse te verzije sem že slišal.)

A lahko kdo pove kake konkretne podatke..kje je najceneje za PPL.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Jun 2004, 20:34 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 17:34
Prispevkov: 507
Kraj: Ljubljana
Tole s PPL pa FS jest nikjer ne uspem prebrat. Kakor vem se lahko vpišeš tudi brez tega.

Nejc

_________________
Nejc Brelih


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 16 Jun 2004, 21:02 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Oj!
Mene je tale izjava, da nujno potrebuješ PPL za vpis na strojno hudo presenetila. Na strojni fakulteti (če še velja tako kot 13 let nazaj, t.j. 1991) so v osnovi 4 smeri na višji, ena izmed njih je letalska. V prvem letniku ni nič specialnega za nobeno smer, v drugem se naredi diferenciacija, v tretjem oz. 5. semestru pa se odločiš za tehnika (kot jaz) ali pa za pilota. Vem, da ne šolajo na FS vseh, mogoče največ 2 pilota pa še to v sodelovanju z AA. Kako je z vojsko ne vem, oni mislim da za pilote prispevajo sami. In vsaj do nedavnega je bilo tudi tako, da poleti, med 2 in 3. letnikom, naredijo test, nekih 15 ur akrobatskega letenja in tam poberejo najboljše. Lahko, da je moje znanje o tem zastarelo samo iz gornjega bi človek rekel, da je nemogoče, da zahtevajo PPL. Vsekakor pa v primerjavi z časi SFRJ se je stanje precej precej poslabšalo in ogromno pade na pleča študentov.
Zakaj Cessna leti bolje od Tomahawka pa je že iz aerodinamike znano. Visokokrilniki so bolj stabilni kot nizko ali srednje krilniki. Pozitiven V lom krila daje letalu stabilnost (pa ni treba pretiravat, tja do 10° je dovolj). Negativna puščica krila ruši stabilnost. T rep ima manjši upor kot navaden, naokoli obrnjen T rep. In tako dalje in tako dalje. To so pač neke osnove, ki jih človek spozna pri predavanjih aerodinamike, modelarstvu (ne maketarstvu!!!) in janso na internetu in v knjigah. Če zato odpremo kako novo temo, jo dajmo, razširimo si obzorja!

Lep pozdravček vsem,

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 17 Jun 2004, 10:40 
Odsoten

Pridružen: 16 Jun 2004, 19:30
Prispevkov: 24
jaz sem ravnokar končal 4. letnik gim in sem se vpisal na strojno fakulteto z željo nadeljevati z letalskim študijem, tako da sem bil tam na informativnemu lani in tudi letos. Lani so rekli, da je treba ppl opravit med študijem na fakulteti, ni pa pogoj za vpis na letalsko smer, letos pa so rekl da je od oktobra 2003 obevezen opravljen ppl za vpis na letalsko smer (za mehankaraja ali kontrolorja najbrš ne). To so se baje zmislil čez noč in imam kolega ki so ga recimo s tem fino zafrknl, ker se ni mogu vpisat v 2 letnik, ker ni imel ppl-a. On je računal da ga bo opravil med študijem, kakor je bilo sprva rečeno in je tako izgubil eno leto študija.

mam tuki en list, ki smo ga dubl:

...Teoretično usposabljane poteka na modularni način, kar pomeni da morajo imeti študentje, ki želijo pridobiti dovoljenje prometnega pilota letala, že pred začetkom letnega semestra 2. letnika dovoljenje zasebnega pilota PPL(A)...
Do začetka letnega semestra 2. letnika mora študent poleg ostalih papirjev dostaviti v študentski referat naslednje dokumente:

- Fotokopijo dovoljenja zasebnega pilota (PPL(A)). Imetnik nacionalne licence mora imeti vpisano CVFR pooblastilo.
- Fotokopijo zdravniškega spričevala I ali II razreda.
- Prijavo na modularno usposabljenje v Oddelku usposabljana posadk - Letalske šole Adrie Airways d.d.

Ostali pogoji za priznanje teoretičnega usposabljana s strani URSCL:

- Teoretično šolanje mora biti zaključeno v 18 mesecih od začetka šolanja (začetek letnega semestra 2. letnika). -- to je 16 predmetov, ne da se mi pisat kteri --
- Ocene izpitov in vaj letaslskih predmetov 7 ali več
- Prisotnost na predavanjih 80% ali več (odoten največ 3x na semester)

Študent lahko pridobi licenco PPL(A) v kateri koli letalski šoli v SLo, ni pogoj, da je to Adria Airways.

Ko opraviš študij moraš it še na teoretični izpit ATPL(A) na URSCL. Vse te pogoje so se kr na enkrat namrdnl, lansko leto niso rekl niti za enga...
Pa modularni način, ki piše zgori, je tak pri katerem ima kandidat že določeno predznanje, uni drugi je bil integrani al kakšen že, kjer nisi rabu predznanja a so ga lani ukinili!
Pa še to, mislm (a nism zihr!!!) da za tiste ki bi se šolali za pilota helikopterja ppl še ni pogoj, ker se pri helik. še ne upoštevajo pravila JAR. Letos pa se bojo tud začela, tko da bi se znal zgodit, da bo tudi tukaj ppl pogoj za vpis...
Kar se pa tiče cen ppl-jev, najboljš je na internet pogledat, sej majo uglavnem usi aeroklubi cenike in pol mal primerjaš. Morš tud gledat kje majo avione, če si iz Lj recimo ne boš delu u Murski Soboti. Drgač maš pa na www.caa-rs.si seznam aeroklubov, ki opravljajo šolanje.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 17 Jun 2004, 11:05 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Tale je pa močna! Ampak po eni strani jih razumem. V moji generaciji na FS se je takrat šolalo 25 pilotov in 5 tehnikov. Okej, vsaj polovica pilotov je bilo štipendistov vojske vendar je bilo ostalih še vedno preveč za potrebe Adrie in nekje pač morajo narest selekcijo.
Vsekakor velja, kdor ima denar, bo lahko prišel nekam. Kdor ima pa še zveze v kateri izmed služb, bo prišel še dlje.

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 17 Jun 2004, 15:02 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
So pa mal zakompliciral tole, grrrrr. Jest mam vsaj še 4 leta. :D

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 18 Jun 2004, 01:18 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 20 Apr 2003, 23:34
Prispevkov: 341
Kraj: LBL R-305 0.5 NM
Gorchi napisal/-a:
Pozitiven V lom krila daje letalu stabilnost (pa ni treba pretiravat, tja do 10° je dovolj). Negativna puščica krila ruši stabilnost.


Nisem preprican, ce je tvoja izjvava pravilna. :? Ker po tej logiki naj bi bil Tomahawk stabilnejsi od Cessne, pa mi verjemi, da niti priblizno ni tako! :wink:
Jaz pravim, da je ravno obratno. Sam problem je, da so nizkokrilna letala z negativnim V-lomom (npr. Tupoljev Tu-134) kar prevec stabilna in se zaradi manevriranja po vzdolzni osi letala bolje obnese + V lom. Pri visokokrilcih pa so itak vsi z - V lomom (An-124, 225, C-17, Cessne), ker je dokaj tezko naredit krilo + lomom, pa se prevelike sile bi bile na koncih kril.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 18 Jun 2004, 08:02 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
pilatus9 napisal/-a:
Gorchi napisal/-a:
Pozitiven V lom krila daje letalu stabilnost (pa ni treba pretiravat, tja do 10° je dovolj). Negativna puščica krila ruši stabilnost.


Nisem preprican, ce je tvoja izjvava pravilna. :? Ker po tej logiki naj bi bil Tomahawk stabilnejsi od Cessne, pa mi verjemi, da niti priblizno ni tako! :wink:


Andrej,
tale je pa čudna, daj prosim preberi, kaj si napisal. Cessna je visokokrilink, kar ji po defaultu da večjo stabilnost, ima pa še pozitivni V lom ca 2-3° (Je lahko majhen zaradi visokokrilnika). Tomahawk je nizkokrilec, kar daje slabšo stabilnost od visokokrilnika in da je stabilnost nekolikanj boljša, ima večji V lom krila. Daj Andrej, prosim poglej v kako knjigo preden boš kaj takega rekel...

Kar se tiče TU 134/154 ipd., ki imajo negativen lom krila, pa imajo zaradi recimo repa povečano stabilnost. Kar poglej kako ogromen rep ima v primerjavi z nekim B707, ki bi nekako(!) ustrezal velikosti TU 134/154. Pa še kakšna finta bi se našla. Tak primer je recimo Pilatus PC-7/9, letalo je v osnovi nestabilno (le zakaj :) ), da pa ne bi bilo tako hudo so zboljšali situacijo ... s čem? Podrepno "plavutjo", kakor se temu dodatku reče.

_________________
Goran Brumen


Zadnjič spremenil Gorchi, dne 19 Jun 2004, 12:32, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2004, 00:55 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 20 Apr 2003, 23:34
Prispevkov: 341
Kraj: LBL R-305 0.5 NM
:idea: :!:
Ti, ampak tale moja izjva vcer ob 2h zjutri je bla pa total "u kamen"! Kwa sem jez napisu :oops: ... jao meni!
Sem un post na temo presedlanja na IVAO pisal vec ko eno uro in pol do pol 2h zjutri, ga popravljal, dodajal... in na koncu se tegale kozla ustrelu!

Goran, imas prav. Tistle moj odgovor 2 posta visje prosim zbrisi ce je mozno, da ne bo kdo speljan na kriva pota!

Citiram Jeppesen Instrument/Commercial Manual, Chapter 12, Aerodynamics and Performance Limitations, stran 12-29, anglesko pa tak al tak obvladate:

Most airplanes have a moderate amount of leteral stability, since too much would make them difficult to control in turns, and would hamper crosswind takeoffs and landings. In fact, some airplanes are designed with negative dihedral to counteract some of the dihedral effect that results from their swept wings.

Ajd cao, pa brez zamere. :wink: 01:18 LT


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 19 Jun 2004, 09:37 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
No, če slučajno koga zanima, najcenejšo Letalsko šolo ima AK Ljubljana. Teoretični tečaj je 60 000SIT, kar je glede na Solinairovih in še čigavih 90 000SIT mal cenej. Cene letenja se spreminjajo in trenutno niso dosegljive, ampak je pocen.

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Jun 2004, 11:40 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Mislm da so cene letenja bolj pomembne ker znasajo pretezni del stroska :)

Sicer pa me zlo mika da bi sel delat PPL, samo cca 800K SIT ni glih malenkost :roll:

Zaenkrat je ta stvar se bolj za premozne in pa tiste ki majo veze pri letalskih solah.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Jun 2004, 19:09 
Odsoten

Pridružen: 16 Jun 2004, 19:30
Prispevkov: 24
ne vem, če ni še draži kt 800k. Morš preštet še zdravstvene preglede, izpite..
Pa veze tud nebi kej dost pomagale. Ta dnar k ga ti plačaš gre za bencin, servisiranje aviona, itd, itd. Tko da ti tud veze novjo šenkale ure in mele izgubo zarad tebe. A mislš, da ko gre šefe aerokluba letet ne prispeva dvajset tisočakov v šparovček? pomojem da... :wink:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Jun 2004, 14:49 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 20 Apr 2003, 23:34
Prispevkov: 341
Kraj: LBL R-305 0.5 NM
Ne pozabite, da morate v nekaterih letalskih šolah prišteti še ceno vsakega pristanka (tudi touch&go) na komercialnih letališčih, kot so LJLJ, LJMB, LJPZ, za ostala letališča pa nisem prepričan. Na športnih travnatih letališčih so običajno pristanki zastonj.
Letenje preko meje ob pristanku v tujini se tudi plača.
Stvar pri nekaj sto pristankih znese kar zanimivo vsoto €. :(


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Feb 2005, 15:16 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 15 Jun 2004, 09:52
Prispevkov: 190
Kraj: Beltinci
Zanima me če se bo kdo letos od vas vpisal v kako letalsko šolo? Sam se namreč marca vpišem v tečaj za jadralnega pilota v Murski Soboti. Komaj čakam :D :beer:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Feb 2005, 11:15 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
PPL na strojni rabiš samo če hočes da se ti priznajo odposlušana predavanja ATPL (kar po novem nudi FS). PPL pa ni nujen če hočeš samo diplomo in naziv dipl inž. strojništva.

Kar se teh pogojev tiče so enaki kot pri vsakem FTO ju... PRed začetkom kursa ATPl moraš imeti opravljen ppl.

Če rabiš samo diplomo odadejo tudi pogoji kot so:
* izpiti nad 7
* prisotnost nad 80% itd...

Sicer pa kar se tiče FS so za moje pojme hinavci. Zadnjič sem bil na info dnevu (iz čistega firbca) in klinci so bili polni besed kako je študij letalstva oh in sploh in tudbo perspektiven. Noben (!) pa ni povedal koliko te dejansko stane celoten hec da prideš do službe čeprav smo vprašali tako dekana kot glavnega na letalski smeri kot predstavnika AA.

Očitno je znesek 4-5 mio sit smatran kot informacija ki bi utegnila odvrniti koga od študija. Poleg tega je prdekan na koncu pribil da je še vsak ki je bil "priden & resen" dobil službo v letalstvu če jo je hotel...

Čista propaganda v glavnem.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Feb 2005, 16:10 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 12 Feb 2005, 10:23
Prispevkov: 277
Mare napisal/-a:
PPL na strojni rabiš samo če hočes da se ti priznajo odposlušana predavanja ATPL (kar po novem nudi FS). PPL pa ni nujen če hočeš samo diplomo in naziv dipl inž. strojništva.

Kar se teh pogojev tiče so enaki kot pri vsakem FTO ju... PRed začetkom kursa ATPl moraš imeti opravljen ppl.

Če rabiš samo diplomo odadejo tudi pogoji kot so:
* izpiti nad 7
* prisotnost nad 80% itd...

Sicer pa kar se tiče FS so za moje pojme hinavci. Zadnjič sem bil na info dnevu (iz čistega firbca) in klinci so bili polni besed kako je študij letalstva oh in sploh in tudbo perspektiven. Noben (!) pa ni povedal koliko te dejansko stane celoten hec da prideš do službe čeprav smo vprašali tako dekana kot glavnega na letalski smeri kot predstavnika AA.

Očitno je znesek 4-5 mio sit smatran kot informacija ki bi utegnila odvrniti koga od študija. Poleg tega je prdekan na koncu pribil da je še vsak ki je bil "priden & resen" dobil službo v letalstvu če jo je hotel...

Čista propaganda v glavnem.



Jst sm tut bil na info....in so postavljal neka vprašanja glede cene...
pa so se lepo izmuznili... povedal so samo uro letenja(pa še to v eurih,da bomo ja čim bolj računal :) )
glede števila ur naleta pa so sam grafikon pokazal
pol si pa preračuniavi. Za ATPL je 1500h (min)


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 20 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group