Pilotiranje Nicolasa Caga je za tete...
Pri zaviranju letala sodelujejo trije sistemi skupaj, zavore na kolesih, zračne zavore in reverserji motorjev (usmerjevalniki potiska). Glavno vlogo pri zaviranju imajo zavore na kolesih, ki ustavijo letalo.
Spoilerji oz. zračne zavore se uporabljajo za povečanje zračnega upora in, da pri pristanku "podrejo" vzgon kril. To je pomembno zato, da se teža letala iz kril prenese na kolesa in omogoči maksimalno trenje ter efektivno zaviranje koles.
Reverserji motorjev so namenjeni temu, da prusmerijo izpuh motorja vstran oz. naprej. To predstavljajo zaviralno silo, ki ni odvisna od pogojev na stezi ni pa najbolj efektivna sploh pri manjših hitrostih.
Koliko česa boš uporabil je odvisno od dolžine steze, razmer na njej, smeri in jakosti vetra, teže letala,...
Postopek zaviranja pri A320 pa gre nekako takole. V fazi pristajanja, ko spustiš kolesa, armiraš tudi spoilerje in izbereš nastavitev avtomatskih zavor AUTO/BRK na low ali medium (max je samo pri vzletu). Med pristankom, ko se kolesa "dotaknejo" steze prestaviš ročice motorjeviz idle v reverse, če šparaš motorje pa v idle reverse. Ko se dvignejo zračne zavore, začnejo avtomatično zavirati tudi kolesa (zelen DECEL na auto brk panelu). Ko se hitrost spusti pod 60-50 vozlov z nogami pritisneš na zavore in s tem prevzameš zaviranje (auto brake se s tem sam izklopi). Do zavoja na spojnico potem sam zaviraš in prilagajaš potrebno hitrost za zavoj.
Upam, da ga nisem kje falil, nazadnje sem letel novebra lani
_________________
Ahhhh! the madness of cockpit builders will never end.
SIMon A320