Forum virtualnega letalstva Slovenije
https://forum.kvls.si/

Pravilno zaviranje s A319
https://forum.kvls.si/viewtopic.php?f=10&t=5013
Stran 1 od 1

Avtor:  Branimir [ 07 Jan 2016, 16:46 ]
Naslov prispevka:  Pravilno zaviranje s A319

Lep pozdrav!
Že nekaj časa letim A319 in se nikoli nisem pomislil, kako se strokovno oz. pravilno z airbusom zavira? Na to sem šele pomislil, ko je v nekem filmu (z naslovom "Odrešitev") Nicolas Cage pilotiral potniško letalo (ne vem katero, na zunaj je izgledal kot B787, kabina pa kot B737) in je med letom s krilom zadel rep drugega letala. Naredilo je zarezo v krilo. Rekel je, da bo pristanek težak, ker ne more odpreti spoilerjev in ne more zavirat z motorji. Ampak se da ustaviti tudi s kolesnimi zavoram, če imam prav, ali se motim?¿ :-k

No, bistvo je, kako se prav zavira, ker jaz ponavadi zaviram samo z zavorami, ali pritiskam postopoma na pedala ali pa kliknem gum MED na komandni plošči. Ali je treba zavirati s čim drugim?

Kakšen je pravi postopek? :-k

Avtor:  silvo20 [ 07 Jan 2016, 17:26 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

Evo tvoje zaviranje
Povezava na YouTube

Avtor:  Branimir [ 07 Jan 2016, 22:18 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

To pa je testiranje. Najboljši del je, ko se z repom "drgne" ob stezo.

Avtor:  SStusek [ 08 Jan 2016, 17:21 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

Pilotiranje Nicolasa Caga je za tete... :)

Pri zaviranju letala sodelujejo trije sistemi skupaj, zavore na kolesih, zračne zavore in reverserji motorjev (usmerjevalniki potiska). Glavno vlogo pri zaviranju imajo zavore na kolesih, ki ustavijo letalo.
Spoilerji oz. zračne zavore se uporabljajo za povečanje zračnega upora in, da pri pristanku "podrejo" vzgon kril. To je pomembno zato, da se teža letala iz kril prenese na kolesa in omogoči maksimalno trenje ter efektivno zaviranje koles.
Reverserji motorjev so namenjeni temu, da prusmerijo izpuh motorja vstran oz. naprej. To predstavljajo zaviralno silo, ki ni odvisna od pogojev na stezi ni pa najbolj efektivna sploh pri manjših hitrostih.
Koliko česa boš uporabil je odvisno od dolžine steze, razmer na njej, smeri in jakosti vetra, teže letala,...

Postopek zaviranja pri A320 pa gre nekako takole. V fazi pristajanja, ko spustiš kolesa, armiraš tudi spoilerje in izbereš nastavitev avtomatskih zavor AUTO/BRK na low ali medium (max je samo pri vzletu). Med pristankom, ko se kolesa "dotaknejo" steze prestaviš ročice motorjeviz idle v reverse, če šparaš motorje pa v idle reverse. Ko se dvignejo zračne zavore, začnejo avtomatično zavirati tudi kolesa (zelen DECEL na auto brk panelu). Ko se hitrost spusti pod 60-50 vozlov z nogami pritisneš na zavore in s tem prevzameš zaviranje (auto brake se s tem sam izklopi). Do zavoja na spojnico potem sam zaviraš in prilagajaš potrebno hitrost za zavoj.
Upam, da ga nisem kje falil, nazadnje sem letel novebra lani :)

Avtor:  Branimir [ 08 Jan 2016, 17:27 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

Hvala, bom posnel posnetek pristajanja, da se bo videlo, če kaj narobe delam.

Avtor:  Danilo [ 08 Jan 2016, 22:43 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

SStusek napisal/-a:
Upam, da ga nisem kje falil, nazadnje sem letel novembra lani :)
... ampak na pravem, zares ta pravem Level-D simulatorju A320. Ah, kje so ti časi in tisti trdi pedali pritisnjeni do tal pri zaviranju na stezi 08 v Innsbrucku... Ok, ok, sem že miren - grem malo letet. :wave:

Avtor:  Branimir [ 10 Jan 2016, 12:44 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

Sem pristal v Splitu s landing rate 81 FPM. Sem sledil navodilom in upam, da sem vse naredil pravilno.

Povezava na YouTube

Avtor:  airbus [ 10 Jan 2016, 15:16 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

Looks good to me, naslednjič samo še luči na letališču prižgi :mrgreen:

Motorje si spravil iz reverse v idle ob pravem času, ti bom pa za ziher vseeno napisal še nekaj zraven, da boš vedno delal pravilno. Poglej v manuale za točne podatke, ampak naj bi se reverserje začelo pospravljati ko greš pri zaviranju skozi 80 kts tako, da so do 60 kts popolnoma pospravljeni. Pri nižjih hitrostih je nevarnost, da zažnejo motorji vsrkavati lasten izpuh ali pa celo kakšen predmet iz tal (znano tudi kot Foreign Object Damage - FOD).

Avtor:  Branimir [ 10 Jan 2016, 15:42 ]
Naslov prispevka:  Re: Pravilno zaviranje s A319

Hvala za komentar, ja so pozabili prižgati luči (ne vem, nekaj je narobe s aerosoft dodatkom), mogoče pa šparajo na elektriki :mrgreen: . Ja, za reverser pa po končanem letu dobim dobim denarno kazen v FSPassengers, če imam reverserje pod 60 kts. Pa tudi za pilote je mogoče lažje, da zavirajo s reverserji, ker so zavore v resnici bolj trde kot saitkove, sem enkrat probal na simulatorju, pa sem imel nasledni dan "muscle fiber".

Stran 1 od 1 Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/