Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 25 Apr 2024, 12:56

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 52 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Jul 2004, 20:02 
Odsoten

Pridružen: 24 Okt 2003, 15:09
Prispevkov: 19
Kraj: Mengeš
Ja, inštruktor letenja mi je lepo povedal: sešteti 1 in 1 na tleh je enostavno; v zraku je včasih prakičtno nemogoče (and he was right :? ).

Sam tolk o pluvanju čez pilote...

Lep pozdrav,
Bremzi

_________________
Ne bojim se višine. Ponavadi so tla tista, ki so usodna.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Jul 2004, 21:21 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Ja sej u bistvu sm ze napisu da ne vem kako bi jest reagiru ce bi bil v enaki situaciji. Lahko da bi jest reagiru se 10x slabs. :lol: Zdej so mi pac dejstva znana.

Ostaja pa dejstvo pa kakorkol pogledas na stvar da sta pilota glavna krivca za tale crash. Namrec s samim avionom ni blo popolnoma nic narobe. Bil je popolnoma vodljiv. Ostala sta u bistvu 'samo' brez brez statike, kar pa nikakor ni zgubljen polozaj in glede tega se lahko strinjamo najbrz? Vsaj ne v modernem avionu kot je 757.

Od profesionalnega pilota ki leti vsak dan clovek pricakuje mal razgledanosti in pa preucitev vseh nesrec v preteklosti in razlogih zanje. Namrec samo nekaj mesecev pred tem je strmoglavilo identicno letalo iz identicnih razlogov. In zdej rect da sta pilota odlicna in da sta nardila vse kar sta mogla in da jih ne smemo kritizirat je neumnost. In to lahko rece tudi en lolek kot sm jest ki leti samo v FSju.

Pilota sta SAMA izjemno zakomplicirala situacijo z neumnim ravnanjem. In zaradi slabega poznavanja delovanja dolocenih sistemov v 757. Namesto da bi se osredotocla izkljucno na to da vzdrzujeta visino in hitrost ker je to pac prva stvar ki te ubije (visino tudi spomocjo RA, ki ni vezan na statiko, hitrost pa s pomocjo potiska in kontrolorja) sta se ukvarjala z raznimi neumnostmi kot je nek ruder ratio in ostale nasprotujoce si alarme ki so ob odpovedi statike nekak logicni ne??. Sla sta clo tako dalec da sta v taksni situaciji vklapljala a/t in autopilot. Da ne omenjam vseh drugih debilnosti. Potisk na idle air brakes out hitrost pa narasca? Right :) Must be devine intervention. Stick shaker zacne trest zaradi stalla pilot se pa dere da je to fikcija in da so dejansko se prehitri. Haloooooo? Jasno bi jima mogl bit da stick shaker ni vezan na podatke iz statike in da je se kako pravilno naznanju STALL. In seveda kjeee da bi on narocu kontrolorju da mu konstantno sporoca pravo hitrost. On se rajs dere da je to fikcija.

In se enkrat ponavljam avion je bil povsem vodljiv! Obnasala sta se pa kot da jima je odpadel en motor in pol desnega krila.

Se ena stvar. Piloti majo vsake toliko casa (mislm da se mu rece proficiency check) test flight pred komisijo, ki jih postav v podobne situacije. Odpovedi instrumentov, motorjev itd.

Ce bi tedva ravnala tko kot sta, pomojem v trenutku ostaneta brez ATPL licence in gresta lahko vozt avtobus. Tolk o tem.

Glede na to, da pac letimo z letali hocmo met neke sposobne pilote ane. In ce se po nekem naklucju kdaj znajdem na nekem letalu ki mu bo odpovedala statika bi rad vedu da v kokpitu ne sedita dva modela ki bosta pocela to kar sta pocela tedva na 757.

Pa se cist ena podrobnost. Lepilni trak ki je bil naliman na staticne porte bi pilot ob SKRBNEM OBHODU MORAL opazt. To je ena najpomembnejsih stvari ki se jih pregleda na obhodu hudica. Gre torej povrh vsega se za malomarnost. Na koncu je bil pa seveda vsega kriv un mehanik k je pozabu odlimat trak. Eh.

Drugac pa Rok itak da nc ne zamerm :lol: Jest obozujem take debate.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Jul 2004, 22:24 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
SIM666 napisal/-a:

Ostaja pa dejstvo pa kakorkol pogledas na stvar da sta pilota glavna krivca za tale crash. Namrec s samim avionom ni blo popolnoma nic narobe. Bil je popolnoma vodljiv. Ostala sta u bistvu 'samo' brez brez statike, kar pa nikakor ni zgubljen polozaj in glede tega se lahko strinjamo najbrz? Vsaj ne v modernem avionu kot je 757.

Po mojem mnenju pilota še vedno nista bila krivca za nesrečo. Letalo je vodljivo. Ja, seveda je vodljivo, samo vodljivotst pa ni vse. Če si čez oči povezneš ruto in se vsedeš v letalo in poskušaš z njim priti na neko letališče, je letalo še vedno super vodljivo a te daleč le ne bo pripeljalo.

SIM666 napisal/-a:
Od profesionalnega pilota ki leti vsak dan clovek pricakuje mal razgledanosti in pa preucitev vseh nesrec v preteklosti in razlogih zanje. Namrec samo nekaj mesecev pred tem je strmoglavilo identicno letalo iz identicnih razlogov. In zdej rect da sta pilota odlicna in da sta nardila vse kar sta mogla in da jih ne smemo kritizirat je neumnost. In to lahko rece tudi en lolek kot sm jest ki leti samo v FSju.

Pa misliš da vsak pilot ve za vsako nesrečo in za vse izsledke nesreč? Pa je bil že sploh znan vzrok za nesrečo letala, ki je strmoglavilo nekaj mesecev prej?

SIM666 napisal/-a:
Pilota sta SAMA izjemno zakomplicirala situacijo z neumnim ravnanjem. In zaradi slabega poznavanja delovanja dolocenih sistemov v 757. Namesto da bi se osredotocla izkljucno na to da vzdrzujeta visino in hitrost ker je to pac prva stvar ki te ubije (visino tudi spomocjo RA, ki ni vezan na statiko, hitrost pa s pomocjo potiska in kontrolorja) sta se ukvarjala z raznimi neumnostmi kot je nek ruder ratio in ostale nasprotujoce si alarme ki so ob odpovedi statike nekak logicni ne??. Sla sta clo tako dalec da sta v taksni situaciji vklapljala a/t in autopilot. Da ne omenjam vseh drugih debilnosti. Potisk na idle air brakes out hitrost pa narasca? Right Must be devine intervention. Stick shaker zacne trest zaradi stalla pilot se pa dere da je to fikcija in da so dejansko se prehitri. Haloooooo? Jasno bi jima mogl bit da stick shaker ni vezan na podatke iz statike in da je se kako pravilno naznanju STALL. In seveda kjeee da bi on narocu kontrolorju da mu konstantno sporoca pravo hitrost. On se rajs dere da je to fikcija.

Če bi pilota vedela kaj je narobe bi verjetno ravnala drugače. Bi ti takoj pomislil na selotejp na pitotovih ceveh? Pa kako bi vzdrževala višino in hitrost brez delujočih inštrumentov ponoči? Stick shaker začne tresti zaradi stalla- ja, res je, overspeed alarm pa tuli zaradi prevelike hitrosti! Na podlagi česa naj bi se pilota odločila kateremu opozorilu naj zaupata? Če sta pospešila je še vedno tulil alarm za overspeed in še vedno je stick shaker opozarjal ne stall. Zanimivo.

SIM666 napisal/-a:
Pa se cist ena podrobnost. Lepilni trak ki je bil naliman na staticne porte bi pilot ob SKRBNEM OBHODU MORAL opazt. To je ena najpomembnejsih stvari ki se jih pregleda na obhodu hudica. Gre torej povrh vsega se za malomarnost. Na koncu je bil pa seveda vsega kriv un mehanik k je pozabu odlimat trak. Eh.

Pilot je delal obhod, vendar tega seveda ni opazil, ker je bila tema, tisti mali košček lepilnega traku pa je zelo težko opaziti, sploh pa, ker je na takem položaju.

Lep pozdrav. :)

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Jul 2004, 23:19 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
No evo, tuki je slika portov:
http://www.airdisaster.com/photos/ap603/6.shtml
Zdej mi pa povej Simon, a bi ti videl navaden, srebrn ducktape sredi noči? In upoštevaj, da so imela takratna letala AeroPeru popolnoma spolirano spodnjo polovico trupa?
Potem naslednja stvar, ne strinjam se s tem, da shaker ni povezan s statičnimi porti. Shaker je bil sprožen, ker so kopilotovi instrumenti kazali nizko hitrost, pilotovi pa so kazali previsoko, kar je sprožilo overspeed alarm.

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 02:23 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Wow ok pejmo po vrsti :lol:

Citiram:
Po mojem mnenju pilota še vedno nista bila krivca za nesrečo. Letalo je vodljivo. Ja, seveda je vodljivo, samo vodljivotst pa ni vse. Če si čez oči povezneš ruto in se vsedeš v letalo in poskušaš z njim priti na neko letališče, je letalo še vedno super vodljivo a te daleč le ne bo pripeljalo.


Caki poleg statike mas ti v letalu 757 se: umetni horizont, Radio Altimeter, ki je neodvisen od statike (delat zacne na 2500 feet ne?), imas kontrolo, ki ti konstantno sporoca tvojo tapravo hitrost, imas kompletno navigacijo, ki je bila povsem delujoca. Skratka imas u bistvu vse kar rabs da te kontroloa vektorira do ILS intercepta. Vklopis LOC intercept, vklopis APP in si cez par minut varno na stezi. Tezko bi torej temu reku ruta cez oci :wink:

Citiram:
Pa misliš da vsak pilot ve za vsako nesrečo in za vse izsledke nesreč? Pa je bil že sploh znan vzrok za nesrečo letala, ki je strmoglavilo nekaj mesecev prej?


Za vsako nesreco najbrz ne saj je teh prevec. Sigurno pa za vsako vecjo nesreco potniskih letal. Ravno iz tega se clovek nauci najvec a se ti ne zdi :)

Citiram:
Če bi pilota vedela kaj je narobe bi verjetno ravnala drugače. Bi ti takoj pomislil na selotejp na pitotovih ceveh? Pa kako bi vzdrževala višino in hitrost brez delujočih inštrumentov ponoči? Stick shaker začne tresti zaradi stalla- ja, res je, overspeed alarm pa tuli zaradi prevelike hitrosti! Na podlagi česa naj bi se pilota odločila kateremu opozorilu naj zaupata? Če sta pospešila je še vedno tulil alarm za overspeed in še vedno je stick shaker opozarjal ne stall. Zanimivo.


Izkusen pilot bi pomojem moral posumt da se je statiki zmesal iz taksnih ali drugacnih razlogov. Razlog ni vazn. Definitivno bi pa moral pogruntat da se ne more zanasat na to kar mu kaze statika. Pilot je prakticno do crasha verjel vsemu kar mu kazejo instrumenti pa ce je blo se tolk nemogoce in nerealno. In dobr ce ze, imel je kontrolo ki bi ji lahko narocil naj mu konstantno na vsakih 30 sekund recimo sporoca pravo hitrost. Simple as that. Glede cemu verjet sm pa ze delno odgovoru. Ce kontrola rece da je speed 200knots teb pa instrumenti kazejo 380knots pac ne more jit za overspeed ane? In v istem hipu bi morala zacet ignorirat in hitrost in barometricno visino ki jima jo kazejo instrumenti. Kako vzdrzevat visino in hitrost sm tut ze odgovoru. S pomocjo kontrole, potiska, umetnega horizonta, pitch up par stopinj in v finalni fazi ILSa in Radio Altituda, ki dela pod 2500 feet in, ki sta oba neodvisna od statike.

Upam da sm vse pokril :) Drugac pa jutr nadaljujemo tole zanimivo debato. :lol:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 02:33 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
savski napisal/-a:
No evo, tuki je slika portov:
http://www.airdisaster.com/photos/ap603/6.shtml
Zdej mi pa povej Simon, a bi ti videl navaden, srebrn ducktape sredi noči? In upoštevaj, da so imela takratna letala AeroPeru popolnoma spolirano spodnjo polovico trupa?
Potem naslednja stvar, ne strinjam se s tem, da shaker ni povezan s statičnimi porti. Shaker je bil sprožen, ker so kopilotovi instrumenti kazali nizko hitrost, pilotovi pa so kazali previsoko, kar je sprožilo overspeed alarm.


Ja zdele sm se spomnu da je slo za srebrni lepilni trak na srebrnem trupu. :roll:

Kar se pa stick shakerja tice. Za detekcijo stalla se ne uporablja hitrost ki jo kaze brzinomer ampak en cist neodvisen sistem. Torej kadar stick shaker trese si lahko kr preprican da si v dreku in da ne gre za 'fikcijo' :wink: Grem pa zdele iskat na google kako ta sistem tocno delujo da ne bom govoru povsem na pamet. Sm pa 100% da je neodvisen in da nima nikakrsne veze z hitrostjo ki je prikazana na brzinomeru.

EDIT: http://www.stallwarning.info/fonc.htm tle sm nahitrco najdu neki. Sam to seveda ni ista zadeva kot na 757 :lol: Je pa pomoje sistem podoben.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 08:00 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Mar 2003, 13:40
Prispevkov: 988
Kraj: Ljubljana
Po vsaki nesreci se najde en kup generalov...
Simon- ce imas 767 PIC, zatemni sobo, odpovej vse staticne sisteme, pa res temo si naredi v FS...pa magari se kakemu prijatelju reci, da ti bo kopilot in pomagal knofe pritiskat.
Grem stavit, da se bos razsul in to ko te ne bo strah in ne bos pod stresom in bo soba cisto pri miru.
Pozabljas na zvoke alarmov, tresenje kabine, G force...po mojem se je verjetno slisalo tudi potnike od zadaj...pilota sta bila opreobremenjena in nista PRAVOCASNO prepoznala napake!
Grem tudi stavit, da ce bi jih dal v simulator z enako situacijo, bi zadevo mojstrsko izpeljala!

Sam sem pred casom nacel podobno debato, ko sem prebral nekaj NTSB porocil in v njih opisane napake posadk. To so profesionalci, ki pa so vseeno ljudje, in ljudje pod stresom reagirajo razlicno.

Nesrece so redke. Kjer je kriva posadka se bolj redke. Veckrat kot ne posadka ravno resi situacijo- vcasih se pac ne izzide- life's a bitch!

Pa ne mislit, da sem tuki nek maher- sem lolek z malce objektivnega gledanja! :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 09:45 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Hej!
Glede stick shakerja:
Simon, tale zadeva v zvezi s stick shakerjem.... Kako bi pa pilota vedela da lahko zaupata stick shakerju? Da je z njim vse OK in da je napaka drugje? Pa vseeno mi tale stick shaker še ni čist jasna zadeva... Deluje z merjenjem razlike v tlakih ali nekaj podobnega... Mar niso bili porti za merjenje tlaka ipd. prelepljeni?

Glede hitrosti pri approachu:
Če bi se vse izteklo tako kot bi si zamislil in bi prišlo do interceptiranja localiserja... Potem pa prideš šele do problema nadzorovanja hitrosti. V tem primeru so imeli pripravljenega B707, ki bi letel vzporedno z letalom in bi mu sporočal hitrost.

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 10:43 
Odsoten

Pridružen: 16 Jun 2004, 19:30
Prispevkov: 24
Tudi drugače na letalih ne poteka vedno vse gladko, velikokrat gre kaj narobe in posadka dobro reagira, včasih reši letalo tudi iz nemogočih položajev vendar potniki za to sploh ne izvejo.
Sicer ne bom rekel, da si profesionalni pilot lahko privoščijo napako, prav gotovo pa se jim zgodi. Kakor tudi ti že celo življenje hodiš, pa se sem ter tja še vedno (nenamerno) spotakneš (in po bolečem padcu seveda veš kako bi mogu stopit, da se ti to ne bi zgodilo).
Popolnoma druga situacije je letenje na računalniku, profesionalnem simulatorju ali pa letalu, kje je ogroženo tvoje življenje in življenje potnikov.
Po bitki pa je itak vsak general.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 11:00 
Odsoten

Pridružen: 16 Jun 2004, 19:30
Prispevkov: 24
aja, pa še to. Piloti so na tistih preizkusih na simulatorjih veliko manj obremenjeni kot v resnici, poleg tega pa okvaro na letalu pričakujejo in se nanjo psihično pripravijo. V pravem letalu se to zgodi nepričakovano in zna biti nekakšen šok...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 02 Jul 2004, 13:15 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
No, evo, pri brskanju sem našel eno zanimivo stvar:
Citiram:
The Boeing 757 Maintenance Manual calls for the taping of moisture-resistant paper over the ports, according to the Safety Board. Both McDonnell Douglas and Airbus Industrie provide brightly colored covers that are installed over static ports during cleaning of an aircraft. These covers also have warning flags to remind personnel to remove them before flight, according to the NTSB.

Ergo, tut Boeing ni bil čist brez posredne krivde.

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Jul 2004, 23:10 
Odsoten

Pridružen: 21 Jun 2003, 18:27
Prispevkov: 679
Kraj: Rogaška Slatina
no glede da se tu gre(se je šlo ) o letenju šolkih krogov sm našel en zanimiv link, ki vsebuje tudi komunikacijo z ATCjem -> http://www.christian.franz.net/FSRes/Ap ... basics.htm ...


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 52 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group