Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 20 Apr 2024, 10:27

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 52 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Jun 2004, 11:09 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
OK samo eno vprasanje. A se na Brniku izvaja left traffic pattern rwy 13?!

A ni v real world to kao no-go zarad hribov na tisti strani?!? :oops:

Bolj logicno bi se mi zdel right traffic patteren rwy 13. :oops:

Lahko kdo mal razsvetli te zadeve.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Jun 2004, 11:36 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 11:53
Prispevkov: 111
Kraj: Lublana
" OK samo eno vprasanje. A se na Brniku izvaja left traffic pattern rwy 13?!A ni v real world to kao no-go zarad hribov na tisti strani?!?
Bolj logicno bi se mi zdel right traffic patteren rwy 13. "

To drzi samo za IFR traffic .

Ce pa se pogovarjamo o generalni avijaciji oz. se bolje VFR trafficu ni zadrzkov da ne bi leteli tudi t.i. severnih krogov . t.j. Right Hand Pattern RWY31 oz . Left hand Pattern RWY13 ... pac glede na dejavnike,ki pogojujejo dolocanju VPS oz. runway In Use kot so :

-meteorolski pogoji ( veter)
-prometna situacija
-ostali dejavniki ( stanje steze , ipd )


lp


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Jun 2004, 15:46 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 17:34
Prispevkov: 507
Kraj: Ljubljana
Kaj pa potem tale situacija.

LJLJ_TWR, S5-RIZ over W2 for landing.

Kako ga kontrolor vključi v pattern?

Nejc

_________________
Nejc Brelih


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Jun 2004, 16:12 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 11:53
Prispevkov: 111
Kraj: Lublana
Pac glede na stezo v uporabi mu kontrolor da navodilo da javi doloceno pozicijo v solskem krogu ....

npr.
Report final Rwy13 ..
ali pa
report lefthand/righthand downwind RWY31 itd ....

vcasih pa tudi .. orbit at present position ..ce letala ni mozno zaradi ostalega prometa vkljuciti v solski krog ....

p.s. Nejc se bomo kaj online slisali pa se tam kako stvar razjasnimo :)

lp


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Jun 2004, 16:43 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 17:34
Prispevkov: 507
Kraj: Ljubljana
Ja Bojan, imaš prav, najbolje v praksi.

Glih včeraj sem videl da si online, pa sem odšprintal gor, a glej ga zlomka, ravno ko sem se connectal, te ni bilo več.

Nejc

_________________
Nejc Brelih


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 23 Jun 2004, 17:48 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 20:01
Prispevkov: 391
LJLJ_TWR, S5-RIZ over W2 for landing.

Kako ga kontrolor vključi v pattern?


Iz izkušenj bi napisal tole:

S5-RIZ cleared for approach, join right traffic pattern RWY 31, report abeam tower/downwind.

ali pa

S5-RIZ cleared for approach, report on short final RWY 13 (bolj redko)


SIM666: Na Brniku se za VFR promet izvajajo vse štiri varjante 'šolskih' krogov.

KK: Request mode charlie readout
Je tebi jasno, kaj s tem zahtevam? Do sedaj je bilo to jasno samo kontrolorju Klagenfurt radar (sem malo probaval).

Lp,
Jernej (švicajoč na tečaju za učitelje letenja)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 23 Jun 2004, 18:12 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 11:53
Prispevkov: 111
Kraj: Lublana
Jernej , Request mode charlie readout ....

Predvidevam ,da hoces sprobat ce ti charlie mode dela . Tak request sem dozivel parkrat od VFR pilotov od IFR pa se ne ... vprasanje je bilo sicer v slovenscini :)

LP

p.s. Velik uspeha pr tem tvojem ucenju za ucitelja :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 23 Jun 2004, 19:33 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Suprca. Kok je fino met ljudi, ki obvladajo svoj posel, na tem forumu :lol:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 23 Jun 2004, 19:50 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
SIM666 napisal/-a:
Suprca. Kok je fino met ljudi, ki obvladajo svoj posel, na tem forumu :lol:

Se strinjam! Pa še večkrat jih moramo sprovocirat za uporabne nasvete :wink:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 23 Jun 2004, 20:53 
Odsoten

Pridružen: 21 Jun 2003, 18:27
Prispevkov: 679
Kraj: Rogaška Slatina
seveda da... em sm zdj bi blo pa super če bi kdo potegno vso stvar skupaj in bi na koncu meli še en "tutorial" o tem kako se leti šolski krog in kumikacija z atc-jem medtem... ali pač ;)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 08:48 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 20:01
Prispevkov: 391
KK napisal/-a:
Jernej , Request mode charlie readout ....

Predvidevam ,da hoces sprobat ce ti charlie mode dela . Tak request sem dozivel parkrat od VFR pilotov od IFR pa se ne ... vprasanje je bilo sicer v slovenscini :)


Kot je meni znano, je ta fraza prošnja za podatek višine, katero oddaja transponder.
V praksi sem to zahteval pred dvema mescema ob polnoči nad Zagrebom, ko mi je šla v nenadni zaledenitvi k vragu statika (najlepša situacija ja.. sredi noči ostati brez višinometra, pa tudi brzinomer je na trenutke kazal čudeže..).

Lp.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 13:42 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Zadnjic sm gledu na National Geographics eno serijo, ki je posneta po resnicnih dogodkih. Slo je za nek 757 Aero Peru al kaj ze, ki so mu na letaliscu pozabil odlimat lepilni trak iz pitot portov (static ports) al kaj so ze. Pilot je seveda ostal brez podatkov o hitrosti IN visini oz. so ble le te nepravline. Blo je ponoc. Seveda dokaj neprijetno miloreceno. Ce odmislm dejstvo da sta tako pilot kot kopilot ravnala kot dve zmesane panicne babe, ostaja dejstvo da je edina stvar ki jima jo kontrolor lahko sporoci smer in hitrost. Ne more pa jima sporocit taprave visine, ker visino dobiva od transponderja, transponder pa od staticnih portov? Skratka hocm povedat da si ne predstavljam kako bi ti kontrolor sporocil TAPRAVO visino ce le to tud on dobiva od transponderja. Ce bi ti ze sporocil visino bi bla to identicna visina kot jo ti vids pr seb.

http://www.avweb.com/other/peru603.html link do cockpit voice recorder transcripta. Upam da ne bom kdaj letel s tako nesposobnimi piloti :lol:

Zdej sm cist zasel iz teme :oops:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 14:21 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
SIM666 napisal/-a:
http://www.avweb.com/other/peru603.html link do cockpit voice recorder transcripta. Upam da ne bom kdaj letel s tako nesposobnimi piloti :lol:

Simon,
gledal sm tole oddajo in se mi ni zdelo, da bi bili piloti nesposobni. Pač, bila sta zmedena, ker nista vedela kaj natančno se dogaja (tulil jima je alarm za overspeed in obenem še za stall ipd.).
Kriv je bil pa tisti, ki je pozabil odlepiti selotejp iz pitotovih cevi.

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 15:51 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
No Simon, eksperimentiraj!
Pejd v FS na isto letališče, sred noči vzletu, potem pa si ugasni vse instrumente, pa poslusi na morjem zvedet kako hitr greš, kok visok si itd.
Normalen človek se hitro zmede v tako situaciji.
Tlele je iz knjige Black Box:
Citiram:
At impact eith the water the onboard altimeters indicated an altitude of 9.700 feet.

Zdej res je, da je pred tem GPWS začel opozarjati na terrain, ampak gospoda sta se odločila, da bosta verjela instrumentom. Nista povsem brez krivde, ker sta med drugim skoraj ves čas uporabljala avtopilot in sta bila malo nepripravljena sama prevzeti kontrolo.

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 16:17 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Ja res je da ne vem kaj bi storil ce bi bil pred izvrsenim dejstvom. Lahko da bi pac ravnal nerazumno to clovk ne more vedt dokler ni s tem soocen. Vem pa seveda priblizno kaj bi storu sedaj ko so mi dejstva znana.

V trenutku ko bi opazu da mi ne dela pravilno ne visinomer ne brzinomer in ce bi bla seveda tema kjer se nebi mogu orientirat s pomocjo oci bi nastavu potisk na TO/GA in pa po umetnem horizontu strimu nose pitch up par stopinj s tem bi mel dovolj potiska da bi vzdrzeval hitrost in visino u bistvu bi se rahlo vzpenjal. Hkrati bi seveda takoj razglasil emergency in od kontrole zahtevu vektorje da interceptam ILS od najblizje primerne steze za pristanek.

Potem pac samo skrbim da mam skos nos za par stopinj gor in se usmerjam po danih vektorjih. ILS mi pa potem pomaga spravt zadevo na stezo. Na ene 2500 feet pa itak zacne radar delat in ti kaze pravo visino ne? Tapravo hitrost mi pa sporoci kontrola.

To bi blo zlo zanimiv enkrat sprobat na IVAO :lol: Odpoved visinomera in brzinomera ponoci in po moznosti se megla da bo se tezje :lol: :lol:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 16:24 
Odsoten

Pridružen: 18 Mar 2003, 18:44
Prispevkov: 396
Kraj: Ljubljana
Simon, če prav razumem bi se ti potem vedno vzpenjal... Kako bi pa vedu na kakšni višini si bil na začetku, da se ne bi pootem vzpel previsoko naprimer?

_________________
Aljoša.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 16:25 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
Kontrola je tema dvema iz Peruja govorila isto hitrost, ki sta jo mela onadva napisana. Potem če bi mel motorje naštimane na TO/GA bi se slejkoprej pregreli in po domače crknili, ti pa bi bil nekje zelo visoko. Na 2500 radar ne bo začel delat, če maš prelepljene "sonde", zato ta dva nista imela tega. ILS bi moral delat, zdej ne vem, a sta ta dva imela podatke o smeri sploh? Ker jest sem že enkrat na VATSIM Andreja Šinkovca okol fural ko mu ni delal kompas v Marchetti-ju in je precej zanimivo blo, končal se je nekje v Mengšu (dobesedno v njemu).

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 16:36 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Savski caki mal za radar ne rabs staticnih portov zato pa je radar. Porti merjo barometricnni tlak in na podlagi tega visino a ni tko? Medtem ko radar meri visino radarsko in ne na podlagi tlaka.

Oz se popravljam radio altitude.

01:02:49 (22:32)
Copilot
TOO LOW TERRAIN
(Pilots could have use the radio altimeters that are not subordinated to the static ports, but they didn't do it)

Prej sm seveda pozabu se rect da bi zacel dumpat fuel da nebi bil pretezk za pristanek.

Kar se pa tice pregrevanja motorjev. Nekak dvomim da bi prislo do tega ce bi mel potisk nastavljen na TO/GA. Ponavadi je to okoli 98%.

In ja res je vzpenjal bi se ampak to je dosti bolje kot da nenacrtovano pristanes na kaki gori al pa v morju :lol: Mislm da ni panike da bi se povzpel 'previsoko'. Nos bi strimu gor samo malenkost tko da bi blo tole vzpenjanje minimalno.

Glede hitrosti pa. Kontrolor hitrost lahko ugotovi na dokaj preprost nacin. Enostavno vzame tvojo trenutno lokacijo in pa recimo lokacijo cez par sekund. Zmeri razdaljo ki si jo prevozil in dobi hitrost. (00:50:56 (10:39)
ATC Lima
AEROPERU 603, YOU ARE 40 MILES FROM LIMA AND ACCORDING WITH INFORMATION ON SCREEN AT LEVEL 1-2-0, APPROXIMATE SPEED OVER THE GROUND IS 310 KNOTS.
(For the first time Control delivers speed information. This is not coming from the transponder, but from calculation of change of position and time.) )

Zdej kaj so teli mojstri v Peruju pocel men ni jasno. Pac kontrolor ni mogu kej dost nardit ker je pilot zlobodral neki v tri dni in preprosto povedano bluzil.

(00:52:01 (11:44)
Pilot
HEY, SHIT, THIS AUTO-THROTT...THE AUTOPILOT IS #### OFF! ) :lol: :lol: :lol: Ce nebi blo tko tragicno bi blo za v kako komedijo.


01:00:22 (20:05)
Pilot
WE ARE NOT STALLING! IT'S FICTITIOUS, IT'S FICTITIOUS.
(Pilot thinks that stall is not true. Schreiber is looking at the speedometers that indicate overspeed, which was wrong because the plane was loosing speed and air brakes were increasing lack of sustentation)



Naravnost neverjetno kaksno zlobodranje prihaja vn iz pilota.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Jun 2004, 18:42 
Odsoten

Pridružen: 16 Jul 2003, 13:12
Prispevkov: 936
Kraj: Medvode
Ma ja, sta bla artista tale ja. :lol:
Medtem ko je kopilot bral iz manuala (!?):
"Yeah, bullshit, we can't even fly."
Potem sta se spomnila, da imata flape na 5... :oops:

_________________
Tlačan v odhodu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 01 Jul 2004, 19:28 
Odsoten

Pridružen: 16 Jun 2004, 19:30
Prispevkov: 24
Brez zamere fantje, predvsem leti to nate Simon, ne mislt, da če znaš pelat Flight simulator, da si zdej bog in batina. Če ti veš kaj bi bilo treba v danem trenutku narest je to predvsem zato ker si imel več kot dovolj časa za razmislek in nisi nosil nobenih posledic. Me zanima kakšna bi bila tvoja reakcija, če bi se znašel v takšnih okoliščinah, kjer bi imel le nekaj trenutkov časa za odločitve in bi bil odgovoren za 200 življenj. V resničnem življenju pač ni opcije restart... Ne moreš primerjat kao realističnega simulatorja (kar vsi vemo, da ni) in pravega letala. In sploh težko katerikoli od virtualnih pilotov soli pamet in govori, da sta bila pilota nesposposobna in bi on zadevo bolje izpeljal od šolanega profesionalca, ker mu koneckoncev v igrici zadeva blazno fino rata.
Poznam pilota, ki leti majhna šolska letala, fs ali kateredruge igre še od daleč ni povohal, jaz pa letim z jumbojetom v fs, pa zato še ne bom trdil, da sem bolši pilot od njega - češ, jaz vozim 747 ti pa piperja. Kaj šele da bi se primerjal s profesionalnimi piloti.
Lepo prosim, ne moreš tako...


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 52 prispevkov ]  Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group