Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 19 Apr 2024, 18:06

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 16 Sep 2009, 20:47 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Živjo,

imam nekaj vprašanj, ko rešujem PPL katalog:

P-0022.
Izračunajte standardno višino (Density Altitude) letališča pri naslednjih pogojih:

QNH ....................... 1025 hPa
temperatura .................... -4°C
elevacija ..................... 3.850 ft

(1) 2.900 ft.
(2) 3.500 ft.
(3) 3.800 ft.
(4) 2.050 ft.

Pravilen je [4]

Zdaj teorija pravi, da višino najprej pretvoriš v Pressure Altitude (na skalo 1013hPa) to bi zneslo:
1025-1013 = 12hPa * 28 ft/hPa= 336ft, ki jih odštejemo od 3850
Pride 3 514ft zdaj pa pravi še, da ko pretvarjamo to v density, moramo zmanjšati/povečati višino za 120ft za vsako stop. C, ki je nad/pod standartno temperaturo.
Zato moramo prve izračunati temperaturo na 3 514, in pride, da je na tej višini 8C. Razlike je torej 12 stopinj v minus, to bi moralo znesti -1 440ft, torej bi moral biti density altitude: 2074

Zdaj tu pride dokaj blizu, naslednji primer

P-0024.
Izračunajte standardno višino (Density Altitude) letališča pri naslednjih pogojih:

QNH ....................... 1010 hPa
temperatura ................... 27°C
elevacija .................... 5.250 ft

(1) 4.600 ft.
(2) 5.875 ft.
(3) 7.890 ft.
(4) 8.800 ft.
pravilni =[3]

1010
27C
5250

1013
27
5334=pressure altitude
T=4,332

dT=22,668=>2720,16

8054,16ft razlika skoraj 200ft
se morda kje motim?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 17 Sep 2009, 07:32 
Odsoten

Pridružen: 14 Jun 2008, 17:19
Prispevkov: 192
Živjo!

En nasvet: rešitve pri praktično vseh računskih nalogah na izpitu iz PPL teorije so med seboj oddaljene za toliko, da pač izbereš tisto najbližjo, mislim pa, da nikakor niso izračunane tako natančno, da bi lahko dobil do decimalke enako rešitev :)

Kar se tiče P-0022: jaz jo izračunam tako, da z enakim postopkom pretvorim (indicated) altitude v pressure altitude in dobim 3514 ft, potem pa s pomočjo CR-3 poravnam pressure altitude 3500ft z -4°C in dobim density altitude 2000ft.

Pri P-0024 je pa podobno, dobiš pressure altitude 5334 ft, potem pa samo zavrtiš CR-3 tako, da poravnaš nekje pressure altitude 5300 ft (kolikor natančno pač lahko), in temperaturo 27°C, density altitude pa je potem okrog 7900ft, kar se ujema z rešitvijo :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 17 Sep 2009, 08:36 
Odsoten

Pridružen: 16 Sep 2009, 22:02
Prispevkov: 5
Da pristavim še svoj lonček....

Kakšna je pa formula, da IAS pretvoriš v TAS in obratno???

Imam samo nek tak grob izračun, ki pravi, da IAS za vsakih 1000ft povečaš za 2%.
Nikjer pa ni nič povedanega kako na to vpliva temperatura..


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 17 Sep 2009, 09:15 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
SVrider napisal/-a:
Da pristavim še svoj lonček....

Kakšna je pa formula, da IAS pretvoriš v TAS in obratno???

Imam samo nek tak grob izračun, ki pravi, da IAS za vsakih 1000ft povečaš za 2%.
Nikjer pa ni nič povedanega kako na to vpliva temperatura..


To pa danes ugotavljam :mrgreen: še pridem to tja, pa ti povem.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 17 Sep 2009, 09:17 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Hvala Emil, jaz imam CR-2 ki je malo manjši, pa bi rabil že kako lupo da bi pogledal bolj natančno, ravno to me je pripeljalo do računanja, ker se kar velikokrat kisknil, ker se na tako malem krogu 1000ft kar hitro prestavi. Potem pa vredu, hvala za nasvet, res je, da vedno ko izberem najbližjo cifro je ta pravilna. Bo moralo zadostovati.

Napaka verjetno pride iz tega, ker je tistih 120ft po 1st.C približek.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 17 Sep 2009, 10:49 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Tudi tista vrednost 1hPa = 28ft se spreminja po višini

- Height difference corresponding to a pressure difference of 1 mbar or (1hPa)
depending on altitude

Alt. (ft) 0 2 000 5 000 10 000 20 000 30 000
h(ft/mb) 27,29 28,94 31,67 36,94 51,21 72,82

Sam za informacijo.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 17 Sep 2009, 14:58 
Odsoten

Pridružen: 03 Feb 2009, 20:54
Prispevkov: 162
Kraj: Križe
SVrider napisal/-a:
Da pristavim še svoj lonček....

Kakšna je pa formula, da IAS pretvoriš v TAS in obratno???

Imam samo nek tak grob izračun, ki pravi, da IAS za vsakih 1000ft povečaš za 2%.
Nikjer pa ni nič povedanega kako na to vpliva temperatura..


TAS=IAS+FL krat IAS deljeno s 500.

obratno ti pa nemorem povedat.
Lp,
Miha

_________________
Miha Janc
There's no better way to fly.
http://www.lufthansa.com
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 18 Sep 2009, 19:57 
Odsoten

Pridružen: 16 Sep 2009, 22:02
Prispevkov: 5
Kaj pa kaj takega....kakšne so formule...

Iz karte sem razbral da je magnetni kurz A-B 286 stopinj.

Koliko znaša magnetni kurz za let od točke A do točke B, če je TAS zrakoplova 105 kt, veter pa je 045°/30 kt?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 18 Sep 2009, 21:47 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
A maš Jeppsen CR-2?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 18 Sep 2009, 23:19 
Odsoten

Pridružen: 16 Sep 2009, 22:02
Prispevkov: 5
Nimam :roll: :evil: :evil: v ponedeljek dobim eno računalo [-o< [-o<


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 19 Sep 2009, 08:35 
Odsoten

Pridružen: 14 Jun 2008, 17:19
Prispevkov: 192
SVrider napisal/-a:
Nimam :roll: :evil: :evil: v ponedeljek dobim eno računalo [-o< [-o<


Začasno si lahko pomagaš s programom Virtual E6-B, ki služi za izračun praktično vseh stvari, ki jih zmore Jeppesnov E6-B, pa še bolj natančne so.

No, pa tudi v praksi je dostikrat uporaben, ker sta CR-2 in CR-3 neuporabna za majhne hitrosti (TAS < 100 kts), kar lahko pri letalih z slabšimi performansami (C150, PA38, ipd.) pomeni, da je Virtual E6-B edina rešitev (no, ali pa kakšno drugo računalo, ki je prirejeno tudi za manjše hitrosti).


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 19 Sep 2009, 10:07 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Se strinjam s teoj Emil, teli krogi so tako nenatančni, mislim lahko rečeš neke približke, vendar recimo na izpitu imaš pa odgovore 97 102 104 107 hmm po CR-2 sem dobil 103 kaj naj izberem kot rešitev :mrgreen:

Hvala za link!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 19 Sep 2009, 11:13 
Odsoten

Pridružen: 16 Sep 2009, 22:02
Prispevkov: 5
Katero računalo pa priporačate.Glede na to, da je razlika v ceni med običajnim in elektronskim minimalna,bi bil elektronski verjetno boljša izbira.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 19 Sep 2009, 12:34 
Odsoten

Pridružen: 14 Jun 2008, 17:19
Prispevkov: 192
SVrider napisal/-a:
Katero računalo pa priporačate.Glede na to, da je razlika v ceni med običajnim in elektronskim minimalna,bi bil elektronski verjetno boljša izbira.


Če bi prej vedel, bi namesto svojega CR-3 vzel elektronskega, ampak tako kot pravijo - najbolje se učimo na lastnih napakah :roll:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 21 Sep 2009, 17:19 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
SVrider napisal/-a:
Imam samo nek tak grob izračun, ki pravi, da IAS za vsakih 1000ft povečaš za 2%.
Nikjer pa ni nič povedanega kako na to vpliva temperatura..


Evo, tudi jaz nisem našel formule zato, sem pa uporabil CR-2, rešitve niso tako oddaljene od pravih.

SVrider napisal/-a:
takega....kakšne so formule...


Za to pa ride zelo prav zadnja stran CR-2 ali pa 3, če ne pa v skrajni sili z vektorji, samo to je pa daljša pot.

SI dobil že kakšen računar?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Malo računanja
OdgovorObjavljeno: 21 Sep 2009, 18:45 
Odsoten

Pridružen: 16 Sep 2009, 22:02
Prispevkov: 5
Že veselo vrtim računalo :rotfl:


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group