Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 25 Apr 2024, 23:56

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 2 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: DME Arc
OdgovorObjavljeno: 11 Apr 2009, 20:05 
Odsoten

Pridružen: 14 Jun 2008, 17:19
Prispevkov: 192
Zadnje čase se sprašujem, kako za vraga se odleti takšna čudna krivulja kot sta tale DME Arc-a - karti 10-2 in 13-1.

Sam sem si predstavljal letenje DME Arc-a nekako tako, da v kolikor je VOR/DME na levi strani letala, in če je DME vrednost manjša od predpisane, popraviš malenkost v desno, če je večja, pač temu primerno v levo - in seveda ravno obratno, če je VOR/DME na desni strani letala. Vendar bi moral pri tem vseskozi popravljati malce levo in malce desno, tako da bi na koncu pot letala izgledala tako kot nekakšna harmonika :cry:

Sedaj pa vprašanje za znalce - kako pravilno ("by the book") odleteti DME Arc? :oops:

PS: Mišljen je odlet takšne procedure na roke, preko FMSa je zadeva preveč enostavna - LNAV, VNAV, pa gremo :)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: DME Arc
OdgovorObjavljeno: 11 Apr 2009, 22:20 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 528
Kraj: Ljubljana
Emil napisal/-a:
Sedaj pa vprašanje za znalce - kako pravilno ("by the book") odleteti DME Arc? :oops:
Mislim, da ne boš dobil "by the book" odgovora, saj je tehnik ene par, način letenja DME loka pa je odvisen tudi od tega, kakšne vse instrumente imaš na razpolago. Če gledaš samo DME, je zabava taka, kot si jo omenil, v veliko pomoč pa je RMI, ki ti kaže smer do npr. VOR-a. Točka v kateri začneš prestrezati DME lok, je ponavadi določena, z RMI-jem pa si pomagaš tako, da na predpisani oddaljenosti letiš vedno pravokotno na smer do VOR-a. Seveda to velja, če ni vetra :mrgreen: - kdaj ga pa ni? Tudi pri popravljanju razdalje tako lahko spremljaš tvoj kot glede na VOR in se zato lahko izogneš cik-cakanju.
Če ti uspe tako leteti s konstatnim nagibom, v redu, drugače pa se raje leti tako, da prestrežeš za 0.2 ali 0.3 mi večjo razdaljo in potem ne letiš ravno pravokotno glede na DME sredstvo, temveč s 5° do 10° manjšim kotom. Seveda je potrebno kasneje (ko si spet npr. 0.3 milje predaleč) kot spet popraviti, a pot ni cik-cak temveč le lomljeni zavoj, pri katerem pa se na posameznih ravnih odsekih lažje korigira smer zaradi vetra.

Še ena povezava.

Drugače pa - vaja dela vajenca. Ali kako že gre? :wink:

P.S.: Vem, da nisem ravno znalec in so moje izkušnje le virtualne, a ker so mi tile loki včasih prav simpatični, si nisem mogel kaj, da ne poskusim odgovoriti.

_________________
Danilo


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 2 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group