andre napisal/-a:
Ja ne, pol se bom lahko začel CPL praktično šolati šele po opravljenem faksu, saj bom šele takrat dobil priznano ATPL teorijo.
Zdej pa res zadnja stvar , pol ti pa neham težit.
A pol je IR teorija zajeta v ATPL teorijo in je ne rabiš posebi delat?
Približno tako ja, zaporedje gre takole:
1. Opraviš letalske predmete na faxu in izpolniš vse predpisane pogoje fakultete. Opraviti moraš letalske izpite, ni potrebno da že diplomiraš
2. Sedaj imaš pravico pristopit na ATPL izpite na direktoratu za civilno letalstvo.
3. Šele, ko opraviš izpite se lahko šolaš CPL in IR. ATPL teorija pokrije oboje.
Sicer pa da bo jasno - kar se tiče ATPLa na letalski smeri na faxu dobiš popolnoma iste stvari kot v kateremkoli drugem FTO-ju - torej le papir, da si poslušal teorijo ATPL. In s tem papirjem greš potem delat teoretične izpite na DCL, kjer je čisto vseeno kje si se šolal. Kar je pri faksu boljše je to, da na koncu dobiš še naziv dipl. inž. str. in da se lahko poteguješ za kakšno štipendijo. To je pa vse! Faks ni nič drugega kot 1,5 letni študij strojništva + tečaj ATPL.
Z drugimi besedami, lahko diplomiraš na faksu z odliko na letalski smeri, ampak če ne narediš izpitov na DCL nimaš od letalstva nič! Če pa narediš izpite na DCL, potem imaš kar se letalski zadev tiče popolnoma enake papirje kot nekdo, ki je hodil kam drugam na tečaj ATPL.
Andre, še to - ne vem koliko boš naletel z vleko reklamnih panojev (jaz močno dvomim, da sploh kaj), za vleko jadralnih letal pa potebuješ izpit jadralnega pilota.
Jaz sem dal čez šolanje za licence PPL, CPL, raitinge IR ter ME/IR in ko gledam nazaj... Če bi bil spet na začetku, bi po vsej verjetnosti ubral enako pot: najprej zdravniški 1. stopnje, po končani srednji šoli sem se šolal PPL v letalski šoli na brniku, strojni fax, ATPL teorija, diploma in nato CPL ter IR. Če ostane kaj financ pa še ME in ME/IR.
Ampak to je odvisno od vsakega posameznika. Mislim faktorjev, ki vplivajo na odločitve je ogromno, jaz recimo nisem imel avta in sem doma daleč od športnih letališč, do Brnika imam pa enostaven in hiter dostop z avtobusom... Banalen razlog, a pomemben. Predvem se mi zdi pomembno, da se šolaš na kontroliranem letališču, čimveč letiš v tujino, na raznolike rute, spoznavaš okolico, nabiraš mednarodne izkušnje, ne pa da se nenehno guncaš po istem hribu. Pa jaz bi vsekakor še enkrat izbral letalsko šolo na brniku in ne aerokluba, ker je poslanstvo let. šole usmerjeno bolj v šolanje. Ampak moje osebno mnenje, marsikdo se ne bo strinjal z mano.
edit: še to, kolikor je meni znano Adria na zadnjih razpisih res ni zahtevala IR-ja, ampak so bili v 99% primerov izbrani kandidati, ki ga imajo.