Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 25 Apr 2024, 18:50

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 53 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 03 Jan 2009, 17:32 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
Prosil bi vas za mnenje. Star sem 17 let. Ta mesec pa se imam namen šolat za licenco PPL v aeroklub Ljubljana. Vsi mi govorijo da sem za to še premlad, naj se mi nikamor ne mudi in da imam še dosti časa. Ampak jest imam name potem proti koncu faksa opraviti še CPL licenco in mogoče še IR, za to pa rabiš že prej 200 ur naleta. Tko da jest razmišljam da je lažje narediti teh 200 ur v 4 letih in se potem šolat še naprej, kot pa da bi med faksom kar naenkrat moral naleteti 200 ur.

Kaj pa vi mislite?
Prosil bi za čim več mnenj.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 03 Jan 2009, 18:30 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Jaz bi šel delat 1. razred zdr. pregleda, preden bi se vpisal na faks, pa po možnosti še PPL teorijo, plus vsaj nekaj ur letenja. Če PPL nalet dokončuješ še tekom 1. letnika študija, je to čisto normalno. V 2. in 3. letniku pa potem nabiraš ure za CPL.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 03 Jan 2009, 18:48 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
Šerif napisal/-a:
Jaz bi šel delat 1. razred zdr. pregleda, preden bi se vpisal na faks, pa po možnosti še PPL teorijo, plus vsaj nekaj ur letenja. Če PPL nalet dokončuješ še tekom 1. letnika študija, je to čisto normalno. V 2. in 3. letniku pa potem nabiraš ure za CPL.


No jest sem še v 3 letniku gimnazije, a pol s PPL licenco počakam do 1 letnika faksa?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 03 Jan 2009, 22:03 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Vsekakor počakaj. Tvoj cilj je, da do konca faxa, torej do konca absolventa, ko boš imel diplomo v roki naletiš CPL + IR. Če se prav spomnim je na faxu sedaj pogoj za priznanje opravljenih predavanj ATPL opravljena licenca PPL pred začetkom drugega semestra v drugem letniku.

Svetujem ti, da začetek šolanja PPL planiraš na poletje med 1 in 2 letnikom faxa, in v enem kosu odletiš tistih 50 ur s čim manjšimi prekinitvami. Kar bi pomenilo, da greš teorijo za PPL poslušat med prvim letnikom faxa. Predavanja za teorijo se ponavadi odvijajo pozimi, tako da imaš potem začetek letenja nekje marca / aprila in potem izpit enkrat jeseni.

Kot ti bodo svetovali inštruktorji ki jih boš imel tekom svojega šolanja, je poanta lekcij letenja predvsem v tem da so prekinitve minimalne. Kar pomeni da letiš kontinuirano, in tole kar smo ti podpisani pod tvojim prvim postom nakazuje točno to.

Kar se samega časa tiče, je odleteti 200 ur v recimo 2 letih in pol mačji kašelj. Večji problem je ponavadi v financah zaradi česar potem pride tudi do prekinitev v letenju. tako da ti za enkrat svetujem, da daješ denar na kup in ga potem pametno investiraš v eno konkretno letalsko šolo.

Še to: v raznoraznih aeroklubih je riziko da boš ostal brez letala / inštruktorja / splužene (nerazmočene steze) bistveno večja, zato ti svetujem da si izbereš eno konkretno letalsko šolo (Solinair, Buldogair, AA) in tam odletiš celoten program. Kakeršno koli kombiniranje z raznoraznimi travniškimi aeroklubi ti bo vzelo veliko časa / denarja, izkušenj / učinka pa ne bo kakšnega konkretnega. Vsaj če misliš iti po poklicni poti. Če pa imaš namen ostati ljubiteljski pilot, ti bo aeroklub ponudil več "tistega pravega starošolskega" letenja (to ponavadi zajema celodnevno visenje na travniku, čakanje na pospravljanje hangarja, opravlanje raznoraznih del, ki nimajo veze z aviacijo, ampak nekateri pravijo da je baje to "tisto pravo").

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 03 Jan 2009, 22:44 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
Mare napisal/-a:
Vsekakor počakaj. Tvoj cilj je, da do konca faxa, torej do konca absolventa, ko boš imel diplomo v roki naletiš CPL + IR. Če se prav spomnim je na faxu sedaj pogoj za priznanje opravljenih predavanj ATPL opravljena licenca PPL pred začetkom drugega semestra v drugem letniku.

Svetujem ti, da začetek šolanja PPL planiraš na poletje med 1 in 2 letnikom faxa, in v enem kosu odletiš tistih 50 ur s čim manjšimi prekinitvami. Kar bi pomenilo, da greš teorijo za PPL poslušat med prvim letnikom faxa. Predavanja za teorijo se ponavadi odvijajo pozimi, tako da imaš potem začetek letenja nekje marca / aprila in potem izpit enkrat jeseni.

Kot ti bodo svetovali inštruktorji ki jih boš imel tekom svojega šolanja, je poanta lekcij letenja predvsem v tem da so prekinitve minimalne. Kar pomeni da letiš kontinuirano, in tole kar smo ti podpisani pod tvojim prvim postom nakazuje točno to.

Kar se samega časa tiče, je odleteti 200 ur v recimo 2 letih in pol mačji kašelj. Večji problem je ponavadi v financah zaradi česar potem pride tudi do prekinitev v letenju. tako da ti za enkrat svetujem, da daješ denar na kup in ga potem pametno investiraš v eno konkretno letalsko šolo.

Še to: v raznoraznih aeroklubih je riziko da boš ostal brez letala / inštruktorja / splužene (nerazmočene steze) bistveno večja, zato ti svetujem da si izbereš eno konkretno letalsko šolo (Solinair, Buldogair, AA) in tam odletiš celoten program. Kakeršno koli kombiniranje z raznoraznimi travniškimi aeroklubi ti bo vzelo veliko časa / denarja, izkušenj / učinka pa ne bo kakšnega konkretnega. Vsaj če misliš iti po poklicni poti. Če pa imaš namen ostati ljubiteljski pilot, ti bo aeroklub ponudil več "tistega pravega starošolskega" letenja (to ponavadi zajema celodnevno visenje na travniku, čakanje na pospravljanje hangarja, opravlanje raznoraznih del, ki nimajo veze z aviacijo, ampak nekateri pravijo da je baje to "tisto pravo").


Kaj pa aeroklub ljubljana, oni letijo na brniku.

Moj plan je bil da bi se za PPL licenco izšolal v aeroklubu ljubljana, pri njih naredil tistih 200 ur naleta (mogoče še kej zastonj z prevažanjem napisov in dvigovanjem jadralcev). Potem pa bi se proti koncu faksa za CPL licenco izšolal pri adriji.
IR pa glede na razpise ki so jih pri Adriji objavili sploh ne potrebuješ.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 11:39 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
Šolanje za PPL ter naprej za CPL je drago. Naleteti 200 ur se mogoče zdi malo in lahko, samo iz finančnega vidika je to kar velik zalogaj. Če ura stane nekje 140 EUR, potem lahko izračunaš koliko to nanese, seveda plus inštruktor, ki pa je nekje 20 EUR/h. Potem je nekaj tudi vmes simulatorja, ki pa je cenejši. Zato je dobro da izbereš letalsko šolo, ki ima tudi simulator.
Jaz sem delal PPL licenco pri Solinairu na Brniku na DA20. Za šolanje je vsaj za mene to zelo dobro letalo. ATPL pa delam pri Alfahistriji.
Za PPL ne rabiš 1. razreda zdr. pregleda ampak je dovolj 2. razred, ker je tudi precej cenejši. Za naprej za CPL pa rabiš tudi 1.razreda zdr. pregled.
Tukaj bi se pridružil Vitu, da če razmišljaš iti naprej ATPL teorija pa CPL+ME/IR ter MMC potem najprej naredi ta zdravniški pregled, če tukaj ne narediš, potem ne moreš nič delati. Razen pri PPL-u ostaneš. Da začneš delati CPL praktično moraš imeti naletenih nekje 160-170 ur. Za ME moraš imeti naletenih vsaj 75 ur na PIC.
Predlagam ti tudi da narediš CPL+IR(sicer IR moraš podaljšati vsakih 12 mesecev), ker ko imaš to narejeno in ko vsakih 12 mesecev podaljšaš IR s tem tudi podaljšaš ATPL teorijo.
Za poslušanje teorije za PPL pa se je začelo pri Solinairu pa pri Alfahistriji, tako da lahko tam preveriš kako je s tem. Ko imajo dovolj kandidatov potem razpišejo teorijo, pa ni važno ali je to pozimi ali pa poleti.

Mislim pa da ko so razpisi da zahtevajo sledeče ATPL teorija +CPL, ME+IR ter MCC, pa Zdravniški 1.razreda ter znanje ang. jezika nivo 4.
Tudi drugje so enake zahteve, tudi če delaš na lastno roko TR za A320 pri Inercockpitu.
Jaz bi na tvojem mestu delal sproti in počasi, ker se ti nikamor ne mudi. Po predpisih si star dovolj da bi že imel PPL licenco in nisi premlad. Tako da kar zavihaj rokave in se tega loti.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 12:15 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
Hvala za odgovore, mam pa še neki vprašanj na te poste.

Najprej te kratice. Kaj sploh pomeni ME/IR. IR inštrumentalno letenje kaj pa pol še ME. MMC to pomeni licenca za veččlansko posadko.
Citiram:
Za ME moraš imeti naletenih vsaj 75 ur na PIC

Kaj pa PIC pomeni?
Citiram:
Da začneš delati CPL praktično moraš imeti naletenih nekje 160-170 ur.


A ni tko da moraš imet najprej naleteni 200 ur, ali si s tem mislil 160 ur + še izpit za PPL cirka 50 ur.

Citiram:
Mislim pa da ko so razpisi da zahtevajo sledeče ATPL teorija +CPL, ME+IR ter MCC, pa Zdravniški 1.razreda ter znanje ang. jezika nivo 4.


http://zaposlitev.delo.si/iskanje.php?najdi=id&id=15098
Evo razpis pri adriji. Rabiš CPL, teorijo ATPL. Za ME IR pa te oni izočijo.

Citiram:
Potem je nekaj tudi vmes simulatorja, ki pa je cenejši.


A ure na simulatorju se ti prizanajo enakovredo tistim ki jih res narediš v zraku. A bi pol lahko na primer naredil recimo 100 ur v simulatorju pa okoli 50 v letalo, da bi šel lahko potem delat že licenco CPL?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 12:49 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
ME - multi engine, pomeni več motorno letalo
Za PPL je predpisano 5 ur simulatorja, ki pa se ti ne šteje v skupni nalet
PIC - pilot in command, to pomeni, da imaš toliko ur, ki jih naletiš sam oz. brez inštruktorja, torej da lahko delaš ME - 75ur
170 ur min naletenih-skupnih in lahko začneš delati CPL praktično(šolanje). No nekje bi lahko začel tudi z 160. Imaš pa podobne vaje kot za PPL pa dolga ruta min. 300NM. s tem, da pristaneš na dveh letališčih in da to ni odhodno letališče. Jaz sem letel LJLJ-LDSP-LDZD-LJLJ.
200 ur imaš potem ko praktično polagaš izpit za CPL.
Za IR pa so mi rekli, da je nekje 35 ur simulatorja, potem pa še nekje 20-25 ur praktičnega. In enako se simulator ne šteje v skupni nalet ur. Najprej delaš pa IR na enomotornem letalu, šele potem na ME. Tako da vse skupaj kar nanese nekaj denarja.
Za ME rabiš nekje od 6-8ur, odvisno spet od letalske družbe. In tukaj pa je potrebno naleteti na leto nekaj ur ter za IR je potrebno na leto nek leg odleteti, da lahko podaljšuješ.
Za CPL pa je potrebno narediti tudi NVFR- nočni rating, ki pa je potrebno odleteti 5 ur. Potrebno pa je da se ti przna vsake 3 mesece oz. na 90 dni odleteti recimo eno uro, da se ti podaljšuje.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 13:21 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
Še eno vprašanje imam, glede povezanosti licenc in raitingov. Torej kot razumem greš IR delat po opravljeni licenci CPL, kdaj moraš pa potem narediti ME, MMC in NVFR? Kako pa poteka šolanje za ME, MMC IN NVFR (koliko praktičnih ur, koliko teorije in mogoče približna cena)? Jest sem mislu da ME opraviš med delanjem CPL . A teorije za omenjene ratinge lahko narediš na strojni fakulteti?

Pa hvala za ogovore.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 13:32 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
NVFR lahko takoj delaš ko narediš PPL, seveda najprej navoziš 5 ur in na koncu imaš 5 vzletov in 5 pristankov samostojnih, pa greš na izpitni let.
ME lahko delaš ko imaš 75 ur PIC, PPL je dovolj
MCC delaš na koncu, ko vse imaš, ker delaš v paru, torej sta dva kandidata in se dela vse v simulatorju.

Torej v tvojem primeru, če boš hodil na strojni fax-smer pilot, potem se ti bo avtomatsko priznala teorija ATPL, izpite boš moral še vedno polagati na upravi. Ker se ti prizna ATPL teorija, ti lahko začneš z šolanjem CPL ter IR. Toda izpite za CPL ter IR(praktično) pa lahko polagaš, ko si uspešno končal izpite za teorijo na upravi za ATPL.
Drugi ki pa delamo ATPL preko letalske šole kot je recimo Solinair, Alfahistrija, pa lahko začnemo s šolanjem CPL ter IR šele po uspešnem upravljenem internem testu. Praktično pa enako kot ostali iz faksa, ko se naredijo izpiti na upravi oz. na Prometnem ministrstvu.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 13:43 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
CFG165 napisal/-a:
NVFR lahko takoj delaš ko narediš PPL, seveda najprej navoziš 5 ur in na koncu imaš 5 vzletov in 5 pristankov samostojnih, pa greš na izpitni let.
ME lahko delaš ko imaš 75 ur PIC, PPL je dovolj
MCC delaš na koncu, ko vse imaš, ker delaš v paru, torej sta dva kandidata in se dela vse v simulatorju.

Torej v tvojem primeru, če boš hodil na strojni fax-smer pilot, potem se ti bo avtomatsko priznala teorija ATPL, izpite boš moral še vedno polagati na upravi. Ker se ti prizna ATPL teorija, ti lahko začneš z šolanjem CPL ter IR. Toda izpite za CPL ter IR(praktično) pa lahko polagaš, ko si uspešno končal izpite za teorijo na upravi za ATPL.
Drugi ki pa delamo ATPL preko letalske šole kot je recimo Solinair, Alfahistrija, pa lahko začnemo s šolanjem CPL ter IR šele po uspešnem upravljenem internem testu. Praktično pa enako kot ostali iz faksa, ko se naredijo izpiti na upravi oz. na Prometnem ministrstvu.


Torej bom jest CPL lahko začel delat že med faksom, končne izpite pa bom lahko naredil takoj ko opravim končne izpite za teorijo ATPL. A je pol torija za IR zajeta že v teoriji ATPL na fakulteti? Glede ME, kako poteka, (koliko ur praktičnega in koliko teorije), če mogoče veš, sem že prej vprašu pa mogoče nisi vidu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 13:56 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
ja lahko boš delal CPL samo če boš imel dovolj ur naletenih, pa da ti je priznana ATPL teorija, kar pomeni, da dobiš dokument in pošlješ na upravo, kjer ti odobrijo da potem lahko se šolaš praktično kjer boš hotel.

Za ME pa je takole kot so mi rekli pri Solinairu, kjer mislim da so glede na Buldoga, Adrie najcenejši. Najprej dobiš manual ter ga preštudiraš, pišeš interni test o avionu. Jaz sem to naredil tam imajo PA-34 seneca. cca nekje 8 ur naleta, s tem da so procedure precej drugačne kot pri enomotornem letalu.
Samo jaz sem se premislil in bom to delal na koncu, ker je pri ME na leto treba odleteti določeno število ur, ter licenco je treba podaljšati vsako leto oz. rating.
Cena letala pa se gibljejo nekje od 400-500EUR/h, odvisno od letalske družbe.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 14:10 
Odsoten

Pridružen: 31 Okt 2008, 16:27
Prispevkov: 113
Citiram:
ja lahko boš delal CPL samo če boš imel dovolj ur naletenih, pa da ti je priznana ATPL teorija, kar pomeni, da dobiš dokument in pošlješ na upravo, kjer ti odobrijo da potem lahko se šolaš praktično kjer boš hotel.


Ja ne, pol se bom lahko začel CPL praktično šolati šele po opravljenem faksu, saj bom šele takrat dobil priznano ATPL teorijo.
Zdej pa res zadnja stvar , pol ti pa neham težit. :) A pol je IR teorija zajeta v ATPL teorijo in je ne rabiš posebi delat?

Pa glede na zadnji razpis pri Adriji ME/IR ne bo več potreben ( saj bodo izbranim kandidatom omogočili šolanje, seveda ob kasnejši povrnitvi stroškov). Upam lahko samo da bo tako še v naslednjih letih [-o<


Zadnjič spremenil andre, dne 04 Jan 2009, 14:17, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 14:15 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
To je vprašanje za nekoga, ki je delal oz. dela ta fax. Jaz mislim da je. Ker pri nas je zajeto v tem šolanju za ATPL in ni potrebno delati posebej.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 15:49 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
CFG165 napisal/-a:
ME - multi engine, pomeni več motorno letalo
Za PPL je predpisano 5 ur simulatorja, ki pa se ti ne šteje v skupni nalet


Samo en dodatek k simulatorju, ta za PPL ni predpisan v smilsu, da je obvezen. Lahko naletiš teh 5 ur, ki pa se štejejo v skupen nalet potreben za prijavo k PPL izpitu. V knjižici gre pa v posebno kolono.

Drugače pa gredo zahteve za opravljanje PPL izpita glede na samostojen nalet, nalet na dvojnih komandah ter dolžini posameznih samostojh letov. Tukaj sem prilepil vprašanja in odgovore iz izpitnih vprašanj za PPL:

Citiram:
Z-0006.
Najmanj koliko ur naleta na dvojni komandi na letalih mora imeti kandidat za polaganje
izpita za licenco športnega pilota letala?
(4) 25 ur.

Z-0007.
Največ koliko ur letenja od zahtevanega skupnega naleta za polaganje izpita za licenco
športnega pilota letala sme biti opravljenega na trenažerju ali simulatorju letenja?
(1) 5 ur.

Z-0008.
Koliko znaša minimalna dolžina samostojnega rutnega leta, ki je pogoj za polaganje
izpita za licenco športnega pilota letala, in najmanj koliko vmesnih pristankov s popolnim
zaustavljanjem na različnih letališčih je potrebno opraviti na tem letu?
(2) 150 NM; dva.

Z-0009.
Najmanj koliko ur letenja kot pilot letala mora imeti kandidat za opravljanje izpita za
licenco športnega pilota letala?
(2) 45 ur. (op. to je skupni nalet, kamor se štejejo vse ure-dvojne komande, samostojne ure, simulator)

Z-0010.
Koliko skupnega naleta kot vodja zrakoplova na helikopterjih, ultralahkih zrakoplovih s
fiksnimi krili in premičnimi aerodinamičnimi krmilnimi ploskvami, jadralnih letalih in motornih
jadralnih letalih se lahko upošteva pri pogoju potrebnega skupnega naleta za polaganje izpita za
licenco športnega pilota letala?
(4) 10% naleta, vendar ne več kot 10 ur.

Z-0011.
Najmanj koliko ur samostojnega rutnega letenja na letalih mora imeti kandidat za
polaganje izpita za licenco športnega pilota letala?
(4) 5 ur.


Z-0012.
Kaj je definicija pojma "samostojni (solo) čas letenja"?
(4) Samo samostojni (solo) čas letenje pilota-učenca.


Obstajajo tudi definicije v ICAO predpisih (v angleščini), imam samo hardcopy, če pa kdo najde na netu pa lahko prilepi link semle.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 16:02 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Drugače pa ATPL na faksu, bolj ko berem en odstavek bolj se mi zdi čudno:

- ocene izpitov na faksu 7 ali več
- prisotnost na predavanjih\vajah 80% ali več

potem se pa lahko šele prijaviš na teoretični izpit za ATPL na upravi. :?:

Kako pa poteka to po drugih ATPL šolah - imaš tudi interne izpite?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 16:12 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
Skoraj eno leto so ta predavanja. Gre nekako takole- petek in sobota predavanje, potem pa je nekje 3 tedne home study-a. Sam delaš preberaš in rešuješ teste na abacusu.
Ko je vse skupaj končano, torej ko teh 14 predemtov končaš po skoraj letu dni je interni test iz vseh vprašanj in če dosežeš 75% ali več, potem dobiš dokument s katerim se prijaviš na upravo in od takrat naprej imaš 18 mesecev časa, da polagaš izpite oz. drugače tudi povedano imaš 6 ciklov, da narediš vse v 18. mesecih. največkrat lahko padeš na enem izpitu trikrat, v četrto ga moraš narediti, drugače ti pade vsa teorija in moraš vse ponovno poslušat.
Iz posameznega predmeta je nekje cca 70-90 vprašanj. največ tri ure na dan lahko pišeš, torej nekje cca dva predmeta na dan. Je pa vse napisano na portalu Ministrstvo za promet.
Na abacusu je nekje od 15000-20000 vprašanj ali več, samo se posamezna vprašanja ponovijo tudi 5x, tako da če na kocu potegneš črto je nekje okoli 3000-4000 vprašanj.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 17:01 
Odsoten

Pridružen: 17 Feb 2008, 20:15
Prispevkov: 38
Mare napisal/-a:
Svetujem ti, da začetek šolanja PPL planiraš na poletje med 1 in 2 letnikom faxa, in v enem kosu odletiš tistih 50 ur s čim manjšimi prekinitvami.
Uf ne ne, prepozno! Na šolanju za PPL te tako hitro kaj zajebe (vreme, okvare letala, primanklaj inštruktorjev itd...). Računaj vsaj eno leto za opravljanje PPL-a, bolje biti nekoliko prezgoden kot prepozen. Da ne govorim kakšne težave so imeli nekateri moji kolegi, ko so planirali, da bodo PPL odleteli na hitro med 1. in 2. letnikom faxa. Jaz bi ti priporočil, da se lotiš PPL-a med počitnicami po končani srednji šoli. Pri 17ih letih je morda malce zgodaj.

CFG165 napisal/-a:
Sam delaš preberaš in rešuješ teste na abacusu.
Abacus je nategovanje. Stane 190 eur za 5 mesecev, nimajo enake baze vprašanj kot so na upravi, ampak imajo dodana svoja vprašanja v katerih mrgoli napak in te samo zmedejo. Jaz sem se sicer učil z Abacusom in sem se dobro naučil, ampak če bi še enkrat delal ATPL ne bi upoabil Abacusa.

Priporočam tale (http://dauntless-soft.com/products/GroundSchoolJAA/ATPL/) programček - 66 eur, neomejeno časa, ista baza vprašanj kot na izpitih, baza vprašanj se avtomatsko in brezplačno posodblja.

Še to, za začetek šolanja CPL-ja in IR-ja ne potrebuješ 200 ur. CPL in IR lahko opraviš z 200 urami!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 17:35 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Rusjan napisal/-a:
Uf ne ne, prepozno! Na šolanju za PPL te tako hitro kaj zajebe (vreme, okvare letala, primanklaj inštruktorjev itd...). Računaj vsaj eno leto za opravljanje PPL-a, bolje biti nekoliko prezgoden kot prepozen. Da ne govorim kakšne težave so imeli nekateri moji kolegi, ko so planirali, da bodo PPL odleteli na hitro med 1. in 2. letnikom faxa.


To bo kar držalo. Direktorat je, kot skoraj vedno do sedaj, podaljšal rok iz februarja na 30.5. (do konca 2. letnika), Sam sem izpitni let imel šele 27.5, v Puli, kjer je edino še bilo vreme znotraj VMC. Dva kolega še dan kasneje. Vsi ti smo se šolali na LJLJ, poleg zimske megle je šola imela tudi težave z inštruktorji in bila nekaj časa brez, tako da je na koncu šlo na tesno. Nekateri so kljub podaljšanju roka raje ponavljali 2. letnik, da so potem naredili PPL (no, tile res niso začeli letet poleti, ampak enkrat jeseni v 2. letniku) Na tovrstna podaljšanja za PPL licenco s strani direktorata ne gre ravno računati. Najbolj neobremenjeni s tem, a bo direktorat karkoli podaljšal ali ne, s časom ubadati se predvsem s kolokviji strojniških predmetov, da se jih je naredilo takoj, so bili tisti, ki so leteli že od začetka 1. letnika.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Vaše mnenje
OdgovorObjavljeno: 04 Jan 2009, 17:50 
Odsoten

Pridružen: 13 Feb 2007, 06:41
Prispevkov: 58
Jaz uporabljam tega www.aviationexam.com
Stane nekje 120EUR/na leto. Abacus je itak samo baza vprašanj, potem pa lahko dostopaš preko različnih posrednikov.

Ta program (dauntless soft) sem nabavil oz. CD sem nabavil za nekaj EUR, samo ni toliko obsežen kot je ta abacus.

_________________
Slika


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 53 prispevkov ]  Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group