Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 20:43

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 18:07 
Odsoten

Pridružen: 11 Avg 2008, 08:08
Prispevkov: 18
Zadnjih nekaj ur se vadim v instrumentalnem letenju (največ pristajanju) in sem si za dvig adrenalina nastavil ničelno vidljivost. Pa ta stvar kar precej dvigne nivo težavnosti. Že tako moji pristanki niso ravno paša za oči, ko vse skupaj delam še tako rekoč slep, pa so rezultati vse prej kot predvidljivi. Pristanki so kar vsi po vrsti precej trdi (se pravi letalo odskakuje od psite), stezo ravno da še zadanem, včasih pa jo tudi že rahlo zmanjkuje. Pa letam z Baronom.

Dobro, kako izboljšati moje pristanke, že vem. Vaja dela mojstra. Zanima pa me nekaj drugih stvari.

1. Kako v takih pogojih (ničelna vidljivost in brezveterje,da ne bomo komplicirali) dejansko izgleda pristanek? Pilot vklopi avtopilota in potem pristane elektronika?

2. Tole se mi pa kar brez izjeme dogaja. Pristajam na 31 na Brniku, spuščam se lepo z 750 čevlji na minuto, in tik pred pristankom (30 sekund prej) ILS igla za glide slope rahlo ponori. najprej zelo dol, potem se igla dvigne in ko smo preko praga piste izgine. Dobro, to zadnje še razumem, ampak tisto prej? Kaj je vzrok za to?

Pa še ena prigoda. V ničelni vidljivosti lovim ILS, se pravi buljenje v instrumente sem pa tja kak pogled skozi vetrobran. Naenkrat pred mano zažarita dve lučki, naslednji trenutek prepoznam cesno karavan, še naslednji trenutek pa sem jo že prehitel. Ravno sem malo prišel k sapi, pa je kotrolor dal dovoljenje za pristanek. Toliko o silicijski pameti. Seveda bi se spodobilo, da bi tudi jaz vedel, da ima namen še nekdo pristati. Res nisem bil pozoren na preostalo komunikacijo s kontrolo.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 18:49 
Odsoten

Pridružen: 14 Jun 2008, 17:19
Prispevkov: 192
atasmrk napisal/-a:
Zadnjih nekaj ur se vadim v instrumentalnem letenju (največ pristajanju) in sem si za dvig adrenalina nastavil ničelno vidljivost. Pa ta stvar kar precej dvigne nivo težavnosti. Že tako moji pristanki niso ravno paša za oči, ko vse skupaj delam še tako rekoč slep, pa so rezultati vse prej kot predvidljivi. Pristanki so kar vsi po vrsti precej trdi (se pravi letalo odskakuje od psite), stezo ravno da še zadanem, včasih pa jo tudi že rahlo zmanjkuje. Pa letam z Baronom.


Hm, z Baronom v "ničelni vidljivosti" v bistvu sploh ne bi smel pristati... ILS pristanki so razdeljeni v tri glavne kategorije (I, II, in III) - med seboj pa se razlikujejo v minimumih (točka, kjer pilot ne sme nadaljevati pristajalne procedure) - Cat I approach ima dosti višje minimume kot recimo Cat III (ki jih v nekaterih primerih celo nima). Manjša letala so ponavadi certificirana samo za pristajanje v Cat I pogojih, kar pomeni: decision height (višina nad točko pristanka) 200ft in RVR (Runway visibility range) 730m. Ker praviš, da v tvojem primeru vidiš ponavadi stezo šele ko si že nad njo, si bil verjetno pod minimumi, kar pomeni, da bi moral pri prečkanju minimumov izvesti missed approach, na tvojem mestu pa bi v takšnih pogojih sam zahteval holding za kakšnih 20-30 minut, če pa se razmere ne bi spremenile pa seveda sledi zahteva na alternate destinacijo.


atasmrk napisal/-a:
1. Kako v takih pogojih (ničelna vidljivost in brezveterje,da ne bomo komplicirali) dejansko izgleda pristanek? Pilot vklopi avtopilota in potem pristane elektronika?

V ničelni vidljivosti se ponavadi izvaja Cat III ILS approach, za kar mora biti letalo ustrezno opremljeno - autoland. Da pa bi letalo lahko ugodilo Cat III zahtevam, pa mora imeti najnujnejše sisteme za pristanek vsaj podvojene (2x avtopilot, ILS sprejemnik, merilnik radarske višine, ipd.), nekatera letala imajo celo potrojeno (Boeing 767, 747, ...). Gre se za princip redundance, kar pomeni, da lahko letalo še vseeno pristane samo (kar je glavna zahteva za Cat III approach), pa čeprav recimo odpove en avtopilot in en ILS sprejemnik.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 18:55 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Baron je CAT 1 letalo, tako da kaj manj kot na 1391 ft ne bi šel z njim pristajati...

Za CAT 2 (DH 104 v LJU) je potrebna 2 članska posadka in avion, ki to zmore, za CAT 3 pa ali HGS ali pa avtoland.

Hec je v tem da je zaradi zožanja snopa GS v bližini steze težko vzdrževati pravilni kot prihoda, zato za normalni pristanek potrebujemo vizuelne reference.

Sicer pa je Emil več napisal na to temo.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 19:02 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Mislim, da se bodo nekateri še bolj razpisali, je nekako tako kot je Emil napisal, naj dodam še, da se Cat III deli še na a,b in c, kjer je Cat IIIc res pristajanje v ničelni vidljivosti Cat IIIb, ki je tudi na Ljubljanskem letališču pa uporabljajo npr letala A320 kot tudi nekateri CRJ-200/900, ki imajo HUD (head up display) to je nekakšen ekranček, ki si ga da kapitan nekako med glavo in horizontom, tkao da lahko stalno gleda ven, na njem pa se vidi višina, umetni horizont, hitrost, RA, kompas, ILS, je nekakpna kopija prvega (skrajno levega) ekrana v kokpitu CRJja. Ker CRJ nima auto throtla, se pristaja na roke, za razliko od A320, ki pa ima ta znameniti autoland, vendar kolikor je meni znano, se še vedno v ničelni vidljivosti ne da pristajat (da se le na parih letališčih po svetu), vendar tukaj ni problem pristnek vendar nadaljno taxiranje z steze ali v primeru kakršne koli nesreče prihod reševalcev do letala. To je bilo razloženo v nekem dokumentarcu na Discoveryu. Da so rešili ta problem, so opremnili, tkao vozzila na tleh, kot letala z nekim sistemom podobnemu transponderju/TCASu, da so se vidili med seboj. Da dodam še CAT IIIa so pa v Adriini floti CRJi brez HUDa.
Je pa še mnogo stvari okoli Cat IIIb ter c meni nejasnega, tako da se veselim še kakšne boljše razlage.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 19:05 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Emil napisal/-a:
Manjša letala so ponavadi certificirana samo za pristajanje v Cat I pogojih, kar pomeni: decision height (višina nad točko pristanka) 200ft in RVR (Runway visibility range) 730m.


Portebni RVR v LJU je za CAT1 ILS 550 m. Ob min 200 ft seveda.

Citiram:
Cat IIIb, ki je tudi na Ljubljanskem letališču pa uporabljajo npr letala A320 kot tudi nekateri CRJ-200/900, ki imajo HUD (head up display) to je nekakšen ekranček, ki si ga da kapitan nekako med glavo in horizontom, tkao da lahko stalno gleda ven, na njem pa se vidi višina, umetni horizont, hitrost, RA, kompas, ILS, je nekakpna kopija prvega (skrajno levega) ekrana v kokpitu CRJja


CRJ 200 ima samo CAT3a, pa še to samo tisti ki imajo HGS (Head Up Guidance), D E in I, ki ga nimajo so CAT 2.

Še zanimivost... Na CR9 se CAT3 leti lahko leti tudi z 1 motorjem... Na 50 ft vertikalne in 200m horizontalne vidljivosti.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 19:19 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
Hvala Mare, se mi je zdelo, ko sem zaključil, da ima A320 CatIIb nekaj čudnega.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 24 Nov 2008, 22:07 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Okt 2005, 15:55
Prispevkov: 277
Bistvo se itak že povedali drugi, dodal bi le to, da je default Baron preveč nestabilen po višini za lepe ILS pristanke. Vsaj jaz ga ne znam dobro natrimat, da bi se brez večjih korekcij lahko peljal dol po GS-u.

_________________
Blaž
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 26 Nov 2008, 00:54 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2008, 12:04
Prispevkov: 1182
Kraj: Domžale
No takole pa izgleda HUD na 900tki:
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=792798

ravnokar zagledal na planpictures.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 26 Nov 2008, 09:38 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Let pa je bil iz Moskve v LJU.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 27 Nov 2008, 15:11 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Mare napisal/-a:
Let pa je bil iz Moskve v LJU.

A si bil kopilot ? SlikaSlika

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Re: Pristajanje v megli
OdgovorObjavljeno: 27 Nov 2008, 17:37 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 24 Dec 2003, 21:16
Prispevkov: 1396
Kraj: Kranj
Kolikor se jaz spoznam na CRJ je leva stran kapitanova. :rotfl:

_________________
Že Slikalet in še vedno z vami ali brez vas!


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 11 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group