atasmrk napisal/-a:
Zadnjih nekaj ur se vadim v instrumentalnem letenju (največ pristajanju) in sem si za dvig adrenalina nastavil ničelno vidljivost. Pa ta stvar kar precej dvigne nivo težavnosti. Že tako moji pristanki niso ravno paša za oči, ko vse skupaj delam še tako rekoč slep, pa so rezultati vse prej kot predvidljivi. Pristanki so kar vsi po vrsti precej trdi (se pravi letalo odskakuje od psite), stezo ravno da še zadanem, včasih pa jo tudi že rahlo zmanjkuje. Pa letam z Baronom.
Hm, z Baronom v "ničelni vidljivosti" v bistvu sploh ne bi smel pristati... ILS pristanki so razdeljeni v tri glavne kategorije (I, II, in III) - med seboj pa se razlikujejo v minimumih (točka, kjer pilot ne sme nadaljevati pristajalne procedure) - Cat I approach ima dosti višje minimume kot recimo Cat III (ki jih v nekaterih primerih celo nima). Manjša letala so ponavadi certificirana samo za pristajanje v Cat I pogojih, kar pomeni: decision height (višina nad točko pristanka) 200ft in RVR (Runway visibility range) 730m. Ker praviš, da v tvojem primeru vidiš ponavadi stezo šele ko si že nad njo, si bil verjetno pod minimumi, kar pomeni, da bi moral pri prečkanju minimumov izvesti missed approach, na tvojem mestu pa bi v takšnih pogojih sam zahteval holding za kakšnih 20-30 minut, če pa se razmere ne bi spremenile pa seveda sledi zahteva na alternate destinacijo.
atasmrk napisal/-a:
1. Kako v takih pogojih (ničelna vidljivost in brezveterje,da ne bomo komplicirali) dejansko izgleda pristanek? Pilot vklopi avtopilota in potem pristane elektronika?
V ničelni vidljivosti se ponavadi izvaja Cat III ILS approach, za kar mora biti letalo ustrezno opremljeno - autoland. Da pa bi letalo lahko ugodilo Cat III zahtevam, pa mora imeti najnujnejše sisteme za pristanek vsaj podvojene (2x avtopilot, ILS sprejemnik, merilnik radarske višine, ipd.), nekatera letala imajo celo potrojeno (Boeing 767, 747, ...). Gre se za princip redundance, kar pomeni, da lahko letalo še vseeno pristane samo (kar je glavna zahteva za Cat III approach), pa čeprav recimo odpove en avtopilot in en ILS sprejemnik.