Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 24 Apr 2024, 15:57

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 18 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
OdgovorObjavljeno: 20 Nov 2007, 19:00 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 20 Apr 2003, 23:34
Prispevkov: 341
Kraj: LBL R-305 0.5 NM
A0886/07 A) LJLJ B) 20-Dec-07 00:00 C) 07-Jan-08 23:59
E) TRIGGER NOTAM - PERM AIRAC AIP AMDT 007 WEF 20 DEC 2007.
- REVISION OF STAR:
- ARLON 1A REVISED BY ARLON 2A
- BERTA 1A REVISED BY BERTA 2A
- GILIN 1A REVISED BY GILIN 2A
- VALLU 2A REVISED BY VALLU 3A

- NEW STAR CHARTS
- IMPLEMENTATION OF NEW SID MODRO 1D
- IMPLEMENTATION OF ATIS.


Dajmo za spremembo naredit eno pametno temo, da ne bomo samo igle v senu iskali.
Priporocam dolpoteg tega PDF dokumenta (7.5 MB)
http://www.sloveniacontrol.si/acrobat/aip/eaip/Operations/2007-12-20-AIRAC/pdf/LJ_Amdt_A_2007_07_en.pdf

Torej, kaj je novega, od kdaj bomo te nove procedure uporabljali na mrezi, kdaj naj pricakujemo v vkljucene popravke v Navigraph AIRAC...
Skratka, vprasanja z odgovori prosim.

Definitivno bo pa tale MODRO 1D precej olajsal missed app in departure clearance (pilotom in kontrolorjem), manj bo govorjenja in napak med readbackom. Ce pa dobimo se Doppler VOR na MKR West, bo pa sploh poezija letet na LJLJ.

Pohvalno, posebno še če se izdela noise abatment procedura za RWY31, pol smo pa zmagali.

_________________
Za kolege - Đepsn.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 20 Nov 2007, 23:01 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Andrej, mnogo hvala za podatke. Torej za VATSIM se bodo začele porabljati verjetno kar z 20. decembrom kakor piše v NOTAMu :)

He he, zanimiva procedura MODRO1D.. nič več vectored departure za RWY31 v stilu "fly runway heading, after MKRWEST turn left HDG180", kar direkt SID MODRO1D =D>

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Nov 2007, 01:34 
Logicno, manj zasedanja frekvence, vec branja za posadko.


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Nov 2007, 12:43 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Tele spremembe GILIN, ARLON, BERTA... STAR-ov gredo na račun zviševanja višin na posameznih segmentih STAR-ov.
Razlog za to je med drugim zviševanje zgornjih meja TMA-jev v Avstriji iz ~125 na ~165 in uvedba dokaj velikega military zone-a prav tako v Avstriji, katerega južna meja je hkrati del naše severne državne meje. Le-ta bo za civilni promet zaprt občasno z objavo Notamov. Ker bodo posledično preko TELSI, BERTA, RADLY letala priletela nekoliko višje kot doslej in imajo ta pri vektoriranju prednost od tistih z GILIN-a - bo za prbl. toliko, kot je prej znašala razlika med vhodnim FL in TELSI, BERTA, RADLY zvišan tudi GILIN2A arrival.

(Ker bodo te spremembe uveljavljene skupaj z MODRO 1D, smo zato na Ivao tudi prestavili event. Bo pa zato na eventu obvezna uporaba podaljška TWY-A, ki jo je Goran objavil na library.avsim.net.)

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Nov 2007, 21:41 
Odsoten
KVLS presidente
Uporabniški avatar

Pridružen: 19 Jun 2004, 10:44
Prispevkov: 1814
Kraj: Ljubljana
Citiram:
Torej, kaj je novega, od kdaj bomo te nove procedure uporabljali na mrezi, kdaj naj pricakujemo v vkljucene popravke v Navigraph AIRAC...


Upam, da bodo pri Navigraphu ažurni ... Naslednji update bo zunaj že prav kmalu, tako, da bodo spremembe ažurirane, po mojem mnenju, pod oznako 01 / 08; težko verjamem, da bo preje ... Sicer pa si kar ne znam več predstavljati VL letenja brez FMS in nadgradnje AIRAC - ov.

No, spremembe so res dobrodošle, mogoče bo le malo nostalgije po "after MW ..." :rotfl: . Predvsem pa bo podaljšek TWY res odlična pridobitev za LJLJ.

_________________
Igor Libero Krušič


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Nov 2007, 00:06 
Torej, sem naredil popravek mojih "ljla_pts". POZOR, ime bglja je spremenjeno, zato pred prenosom datoteke odstranite vse kar je bilo v zvezi z navigacijskimi tockami v Sloveniji(ljla_wrp.bgl, ljla_pts.bgl MW.bgl.
Datoteke nisem zipal, torej si jo lahko snamete kar direktno v addon scenery simulatorja. Verzija za FS2004 je TULE, verzija za FS X pa
TULE.


Ne pozabite, da je za MODRO1D sid inbound track 179 stopinj, cesar vam pa default GPS ne bo hotel odleteti, ker bo po preletu MW takoj interceptiral direktno linijo med MW in MODRO kar je nekih 190 stopinj. Ce si zelite, lahko odstopim od realnosti in naredim se eno dodatno tocko, ki bo letalo pripeljala na omenjeni track 179.


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka: Modro 1D
OdgovorObjavljeno: 22 Feb 2008, 15:24 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2007, 11:12
Prispevkov: 19
No morda še nekaj dodatnih novih informacij glede procedure MODRO 1D (M-1D)

Nekako je slišati, da ta procedura ni ravno najboljša za uporabo v vseh primerih. Nikakor se je ne uporablja za missed approach oz. RDR clearance. Ta procedura je namreč edina, ki se konča na točki M-1D in naprej od te točke ni izpeljane nobene poti oz. rute ali povezave, zato se v prihodnosti od tu naprej načrtujejo spremembe.

M-1D je edina procedura, ki ima vnaprej določeno začetno višino (6000 ft). Pač letalo mora na M-1D doseči višino 6000ft, nato mu mora kontrolor izdati novi clearance za novo višino in heading. S tega vidika je procedura MWEST, turnl left... boljša in morda bolj prijazna saj kontrolor pilotu takoj določi višino, ki mu v trnutni situaciji najbolj odgovarja, pri M-1D pa je gradient vzpenjanja že vnaprej določen. Seveda bo v prihodnosti situacijo olajšal tudi novi D-VOR, ki čaka v skladišču na LJLJ.

Kot zaključek (čeprav off the record):
- kontrolorji bodo vedno uporabljali proceduro MWEST (RDR clearance) za missed apprioach oz. departure v 31 za večja oz. boljša letala, ki imajo dober rate of climb (airbus...),
- procedura MODRO 1D pa za letala s slabšim gradientom za departure only (piperji, cessne...).

Letalski pozdrav


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Feb 2008, 23:40 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Omenjaš D-VOR; to je vsaj zame nekaj novega. Kam pa ga bodo postavili in če se mogoče že ve kdaj?

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: D-VOR
OdgovorObjavljeno: 23 Feb 2008, 00:33 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2007, 11:12
Prispevkov: 19
Gorchi zdravo,

novi VOR, ki bo postavljen na istem mestu oz. kolociran z MWESTom je v bistvu dopplerjev VOR (D-VOR). Zadeva je že v skladišču na AD LJLJ, tudi gradbena dovoljenja so urejena, natančen datuma postavitve pa še ni znan. Vendar, ko bo določen datum instalacije oz. gradnje, izvajalec to naredi zelo hitro. Vse kar je po ozgradnji potrebno narediti je le še kalibracija VORa (to naredi izvajalec iz Nemčije). Vsak čas pa bo izbrano tudi tričrkovno ime za ta VOR.
Ko bo VOR polno operativen je v načrtu, da se bodo za letališče LJLJ pričele projektirati P-RNAV procedure. Sam projekt P-RNAV naj bi bil zakjlučen leta 2009. Tako ali tako bo glede procedur in poti potrebno narediti marsikaj saj bodo Avstrijci njihow West sektor še delili in premikali svoje rute ter točke, kar pa bo definitivno imelo vpliv tudi na naš zračni prostor.

Morda kot info še nekaj o novem radarju, ki je na novo postavljen na LJLJ. Gradbena dela bodo zaključena v mesecu marcu, radar pa bo polno operativen postal meseca maja. Primarni del (PSR) ima vidnost do 60 nm, sekundarni del (S-mode-SSR) pa 200 nm. Nekako bo nadomeščal izpade watchmana (starega radarja), čeprav je namen da enega izmed njiju kasneje postavijo na kak hrib, da ne bomo pri izpadih naših radarjev tako odvisnih od Avstrijcev, ki nam dajejo sliko s pomočjo njihovega radarja v Koralpah in vsak čas tudi iz terminalnega radarja v Grazu (zelo draga zadeva).

Lep pozdrav, G.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka: Novi D-VOR
OdgovorObjavljeno: 04 Jun 2008, 12:28 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2007, 11:12
Prispevkov: 19
Pozdravljeni,

mimogrede kratka informacija za D-VOR.
Če ste se zadnje dni že peljali po stari cesti Brnik-Šenčur ste najbrž že videli da naprava stoji. Testno delovanje po kalibraciji se bo začelo 26.6.08. Z novo izgrajenim VOR-om je MWEST prestavljen za 10 metrov proti Kranju, ker pač ne moreta biti fizično na istem mestu. VOR je s tem prevzel koordinate MWESTa. MWEST bo dobil nove koordinate, vendar po ICAO standardih zaradi resolucije oba še vedno štejeta, kot bi bila kolocirana. Sevanje markerja je navzgor širše kot sevanje VORa, zato se signala lepo pokrivata. V kokpitu bo zadeva videna kot ena točka.

Pozdrav, George


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 04 Jun 2008, 22:18 
Odsoten

Pridružen: 17 Feb 2008, 20:15
Prispevkov: 38
Zanimivo. Kako se bodo pa potem preoblikovale instrumentalne procedure na letališču? Je res potem predviden tudi VOR v Mariboru?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Jun 2008, 07:21 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 14 Avg 2007, 11:12
Prispevkov: 19
Ja, osnutki novih procedur so izdelani. STAR naj bi temeljile na standardnem šolskem krogu, tako da letala priletijo s proceduro po downwindu in pred finalom v base. Taka procedura naj bi bila tudi neka osnovna platforma za kasnejšo implementacijo P-RNAV procedur.
Kar se tiče VORa v Mariboru o tem ne vem nič. V prihodnjem letu se naćrtuje le izdelava ARC/DME Approach z strani vzhoda (GOLVA, MUREG). Izvedla se bo tudi študija glede smiselnosti postavitve VORa za Portorož (v naslednjih letih).

LP, George


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 05 Jun 2008, 10:44 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
George napisal/-a:
Izvedla se bo tudi študija glede smiselnosti postavitve VORa za Portorož (v naslednjih letih).

Pšššš, ne govori preveč na glas, bomo imeli zopet opravka z okoljevarstveniki....

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 07 Jun 2008, 15:49 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Okt 2005, 15:55
Prispevkov: 277
George napisal/-a:
V prihodnjem letu se naćrtuje le izdelava ARC/DME Approach z strani vzhoda (GOLVA, MUREG).

A je to razlog spremembe MR racetracka/holdinga v levega? Da bo lažji direkten vstop iz DME loka?

_________________
Blaž
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 08 Jun 2008, 14:30 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2003, 17:10
Prispevkov: 648
Kraj: Ljubljana
zgemba napisal/-a:
George napisal/-a:
V prihodnjem letu se naćrtuje le izdelava ARC/DME Approach z strani vzhoda (GOLVA, MUREG).

A je to razlog spremembe MR racetracka/holdinga v levega? Da bo lažji direkten vstop iz DME loka?


V levega? Niso problematični hribi tam-ravno iz tega namena je narejen racetrack, ker se ne moreš spustiti dovolj nizko-po drugi strani pa holding tudi ni tako "širok" :mrgreen: . Kdaj se spremeni v levega?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 08 Jun 2008, 16:01 
Odsoten
Nadzornik
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Sep 2006, 11:53
Prispevkov: 528
Kraj: Ljubljana
alex napisal/-a:
V levega? Niso problematični hribi tam-ravno iz tega namena je narejen racetrack, ker se ne moreš spustiti dovolj nizko-po drugi strani pa holding tudi ni tako "širok" :mrgreen: . Kdaj se spremeni v levega?

V RL je holding nad MR spremenjen v levega že od 10. aprila 2008, ko so instalirali DME MAR, ki velikost holdinga tudi določa. Je pa minimalna višina sedaj 4000 ft (prej 3500 ft). Na IVAO bomo to spremembo uvedli nekoliko kasneje, 16. junija 2008, ker je prišlo do zakasnitve pri posodabljanju AIP, ki pa je že na voljo.

___________________
Danilo Makuc, SI-FOC


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 08 Jun 2008, 21:13 
Odsoten

Pridružen: 23 Dec 2003, 17:10
Prispevkov: 648
Kraj: Ljubljana
Danilo napisal/-a:
alex napisal/-a:
V levega? Niso problematični hribi tam-ravno iz tega namena je narejen racetrack, ker se ne moreš spustiti dovolj nizko-po drugi strani pa holding tudi ni tako "širok" :mrgreen: . Kdaj se spremeni v levega?

V RL je holding nad MR spremenjen v levega že od 10. aprila 2008, ko so instalirali DME MAR, ki velikost holdinga tudi določa. Je pa minimalna višina sedaj 4000 ft (prej 3500 ft). Na IVAO bomo to spremembo uvedli nekoliko kasneje, 16. junija 2008, ker je prišlo do zakasnitve pri posodabljanju AIP, ki pa je že na voljo.

___________________
Danilo Makuc, SI-FOC


Aha, hvala, moram priznati, da sploh nisem opazil ko sem na hitro pregledal spremembe :oops:


Na vrh
 Profil  
 
OdgovorObjavljeno: 19 Avg 2008, 20:27 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 20:01
Prispevkov: 391
>>> FIR: LJLA (LJUBJANA) <<<

NEW TODAY
VOR/DME LBL 117,650 MHZ/CH 123Y ON TEST, DO NOT USE.
: NOTAM LJ/A0725/08

NEW TODAY
NEW VOR/DME INSTALLED AT AD LJUBLJANA. TYPE: DVOR/DME ID: LBL
FREQUENCY: 117,650 MHZ/CH 123Y HOURS OF OPS: H24 COORDINATES:
461418,65N 0142543,00E : NOTAM LJ/A0724/08


Pa smo ga dobili! Torej lahko pričakujemo spremembe v odletno-priletnih procedurah. Takoj zjutraj ga sprobam :mrgreen:


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 18 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group