V večih debatah na raznih forumih sem že zasledil, da je v Nemčiji v plan letenja obvezno napisati tudi SID oz. STAR. Sam tega nikoli nisem počel iz enotavnega razloga - kako naj pa vem, kateri SID oz. STAR bom odletel? Moj plan se začne s prvo točko rute (FEF) in to je to . kateri SID bom dobil pa je odvisno od kontrolorja (oz. od vremenskih pogojev, aktivne steze, prometa,...) in ne od mene, zato se mi ta zahteva zdi malo čudna.
Primer mojega pogostega poleta EDDF-LJLJ:
Moj plan izgleda takole NOMBO Y161 MUN UL603 OBEDI UL172 VIW L608 TELSI . Ker sta v Frankfurtu za odhode skoraj vedno aktivni stezi 25R in 18 (včasih pa poleg tega še 25L), imam torej na izbiro SIDe (ne me držat za besedo za točne številke - pišem jih na pamet, designatorji so pa pravi):
NOMBO3S, NOMBO3L - rwy18 (Sierra za Light in Medium, Lima za Heavy)
NOMBO2F, NOMBO3G - rwy25L/R (Foxtrot za Light in Medium, Golf za Heavy).
Torej vprašanje se glasi: kako naj vem, kateri SID naj dam v FP, če ne vem, s katere izmed večih stez bom vzletel (isto velja za STAR in pristajanje)?
Ali pa drugače: Ali se strinjate, da je vpisovanje SID/STAR v FP brez pomena?