Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 25 Apr 2024, 13:11

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 10 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Missed approach?
OdgovorObjavljeno: 13 Maj 2007, 09:19 
:wave:
Ali je potrebno missed approach zahtevati, ali pa enostavno javiš "going around"?

Pa še včerajšnja nejasnost: pred left base RWy31 sem dobil navodilo "circle RWY13".
Ali to pomeni, da moram pristati na RWY13?
:(


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 13 Maj 2007, 10:47 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Missed approach se naredi na pobudo pilota (in samo javi going around ATC-ju). Če se naredi na pobudo ATC ja, ta sporoči pilotu Adr123 GO ARROUND, in pilot odgovori GOING AROUNG adr123...

Edina stvar kar se zahteva v kakšnih posebnih primerih je G/A clearance, če je ta drugačen od publiciranega... Tipični primeri za kaj takega so šolanja IFR, kjer se nabija ILS je, in se namesno na DOL letala po G/A usmeri v downwind za 31, čemur sledijo vektorji za še en ILS, (ozirom a LOC; ali NBD app., ali pa visual apporach za 13, kjer se ponavadi G/A nadaljuje naravnost na DOL.

Kar se drugega vprašanja tiče pa... Glede na napisano si ne znam predstavljati kaj te zanima, predvidevam pa da si bil VFR, iz česar se ne dela Circling approach. Tako da možno, da so hoteli da nekje orbitiraš, a to je že špekulacija.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 13 Maj 2007, 11:21 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Hm, tudi jaz ne razumem popolnoma 2. vprašanja. Kolikor se te spomnem, si bil VFR, Tower ti gotovo ni dal circle RWY-13 v tem primeru. Če te je že preusmeril na 13, ti je verjetno rekel enostavno da javi npr. before right base RWY-13 in nič drugega, mogoče temu dodal "recleared", "active RWY is now..." ali "change direction of traffic pattern".
Če bi letel v ILS, obstaja možnost da bi izvajal circle-to-land proceduro, vendar le na tvojo pobudo, saj ATC ne sme vsiljevati vizuelne procedure IFR letalu...
Cicrcle to land bi se zgodil v primeru močnega vetra npr. 130/20KT, kjer pristajanje v 31 ne bi bilo ravno proporočljivo. Radar bi te še vedno dal v ILS 31, morda bi se že tam zmenil za circle-to-land, če bi ti že radar dal kake informacije o vetru in potem to sporočil na Tower, da se lahko malce splanira v naprej, lahko pa bi enostavno po tem, ko bi ti tower povedal veter, sam zahteval circle-to-land. Ta bi izgledal takole (odvisno od kategorije letala):
http://www.sloveniacontrol.si/acrobat/a ... 7-1_en.pdf
Te karte žal (še) nimamo na Ivao-SI strani. Mislim, da v praksi tale circling ni tako zaokrožen, ampak bolj podoben šolskemu krogu, vsaj proti koncu, zato na mreži včasih rečemo, da je "kot da bi se v krog vključil"... ker ne moremo zaokroženosti prikazat na nobenem točnem primeru.

Mogoče še glede 1. vprašanja .. recimo, da se pogovarjamo o pričakovanem in nepričakovanem go-arroundu. Nepričakovani je, kot je Mare že povedal, s strani enega ali drugega - ATC ali pilota ..ko se to zgodi, sledi publicirana procedura, napisana na kartah, npr. Ivao-SI LJLJ 3-1 zgoraj (Missed app.). Če pa se pilot "šola" za missed app., lahko ta leti ali publiciranega ali pa drugačnega, kot ti je že Mare prav tako navedel primere. V slednjem primeru mora ATC izdati clearance, podobno kot za odhod:
A: Are you ready to copy missed approach clearance / missed app. clearance available
P: Ready to copy.
A: after minima climb straight ahead to MWEST, then turn left heading 180.... (opcije - further by radar, ali karkoli že) - včasih kdo kar na TWR ostane, odvisno koliko je prometa, kam bo odletel za ponovni ILS/NDB app ... kaj bo naprej izvajal ...
P: ponovi clearance.
A: reacback correct, cleared for missed app, rwy 31 (wind).
(Seveda, če pilot zafrkne approach (ni nujno da stezo sfali, lahko mu le kaka indikacija, parameter ne štima...), ali se kako letalo ne spravi s steze do časa, je kak predmet na stezi, vozilo, karkoli ... odpadejo tile clearancei ..sledi publiciran missed app.)
Obstaja pa seveda še izjema po naročilu radarja, če publiciran missed app. ne more biti izveden zaradi kakega prometa, dogovora, ipd ...
A: In case of missed approach (climb straight ahead to MWEST. ...) - zopet se lahko naroči nekaj drugega ... pilotu se to seveda pove takoj.
P: prav tako ponovi navodila za nepublicirano proceduro.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 27 Apr 2008, 03:13 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 11 Jan 2008, 00:43
Prispevkov: 156
Kraj: Ljubljana
Imam eno vprašanje, pa bom napisal kar v to temo, da ne odpiram nove.

Včeraj sem se malo sprehajal ob stezi na LJLJ in opazoval nekaj pristankov. Mojo pozornost je pritegnila naslednja zadeva: Letalo pristaja na RWY31 in med app (kakšna 2km od steze) naenkrat zavije levo, gre okrog in pristane na 13. Potem se to isto zgodi še z naslednjim letalom, ki pristaja. Tretji in vsi naslednji pa so normalno pristali na 31. Z znanjem, ki ga premorem o letalstvu sem poskušal ugotoviti kaj je bilo vzrok temu. Pri prvem je šlo najbrž za to, da je prekinil pristajanje, ker je bilo v tistem trenutku ravno eno letalo na stezi pripravljeno za vzlet. Pri drugem pa nevem za kaj je šlo. Morda je bil vzrok veter (je kar precej pihalo takrat). Prosim, če mi lahko kdo odgovori v kakšnih primerih je to možno in po kakšni proceduri se potem to odleti.

PS: V primerjavi z večino med vami sem še dokaj "zelen", tako da se bo morda komu zdelo vprašanje neumesno. Pa vendar. Brez zamere.

lp, Matej


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 27 Apr 2008, 05:41 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Evo vam skupni odgovor dveh AA pilotov in ene kontrolorke, ki trenutno furajo safr na Miami Beach-u na Floridi...

V prvem primeru je ocitno, da je pisec vprasanja letel VFR ( base pa to), kar pomeni da je razglabljanje o raznoraznih circlingih brez pomena... Iz napisanega je meni razvidno, da je pilot dobil ORBIT pred stezo in ne circling.

Kar se drugega vprasaja tice, s6lo je za spremembo hrbtne komponente vetra, ki je bila v dolocenem trenutku iznad limitov ( za CRJ je 10kts) in so se posledicno posadke odlocile za circling... Je pa res da se pogosto instruktorji odlocijo za circling app za vajo kopilotov, ki so na solanju. Ceprav dvomim, da bi se to ponovilo 2x v istem dnevu.


Lep pozdrav izpod palm!

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 27 Apr 2008, 07:30 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2004, 12:17
Prispevkov: 373
Bil je circling zaradi vetra, pogoji za to pa so trajali manj kot pol ure in sicer le v naslednjem časovnem terminu:

LJLJ 261330Z 11012KT 080V140 9999 SCT060 BKN075 14/05 Q1025 NOSIG

:wave:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 27 Apr 2008, 10:25 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
amatej napisal/-a:
Pri prvem je šlo najbrž za to, da je prekinil pristajanje, ker je bilo v tistem trenutku ravno eno letalo na stezi pripravljeno za vzlet.


Morda še tole: IFR Letalo v pristajanju ima prednost pred IFR letalom v odhodu. (VFR-jevci ponavadi sledijo kot tretji po vrsti.) Tistega, ki je kontrola postavila na stezo (če ga je slučajno še preden je letalo v pristajanju zavilo v downwind 13), ga je zato, ker je pilot že prej zaprosil za circle-to-land in ne na licu mesta. Pilot mora za circle-to-land prositi nakasneje na OM (Outher Marker), če se razmere v trenutku nepredvidoma spremenijo. V večini primerov pa je to glede na razmere z vetrom in namenom posadke (šolanje, ipd.) že mnogo prej, na Approach frekvenci, od koder potem obvestijo Tower. Ker za pristajanje v 13 ravno tako obstaja možnost missed approacha, se separacija letal v ILS-u bistveno poveča, nekoliko manj, če tudi naslednji zavijejo vsi po vrsti v downwind 13 in sledijo prvemu, kar se v tem primeru ni zgodilo, ali pa da kontrola v tem času še spusti v zrak odhode (v 13). Le-te lahko spusti takoj, ko letalo na pristajanju zavije ven iz ILS-a v downwind in bo to poletelo že preden bo pristajajoče letalo prišlo do finala 13. Navadno tujci, ki slabše poznajo letališče, raje pristajajo s hrbtnim vetrom (v limitih) in še vedno na ILS-u. Kontrola zaradi nekaterih, ki gredo v 13, ne more ukazati še ostalim, da to storijo, ker gre za vizuelno proceduro na IFR letu, za kar se lahko odloči le posadka.
(Na tleh (na taxiwayih) se situacija obrne - IFR odhod ima prednost pred IFR prihodom, razen če je postavitev TWY-jev taka, da to na določenih delih letališča ne gre.)

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 27 Apr 2008, 22:49 
Odsoten

Pridružen: 30 Mar 2003, 17:03
Prispevkov: 301
hmnja...tale tvoja teorija ima napako. namreč, če imaš verigo na ILS in gre kdorkoli v circle to land, gredo za njim vsi avtomatično v MAP. Brez debate. Če pa number 2 še ni established, gre takoj v holding. če prihaja veriga in gre prvi v circle to land 13, ne gre nihče več v zrak (razen če so še toliko daleč, da se jih da vektorirati).
drugič rajši vprašaj, ne kar na pamet...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 27 Apr 2008, 23:19 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Mogoče si razumu, da mislim na letalo v downwindu 13, vzletajoče letalo iz 13 in še letalo v ILS-u istočasno. Ne, mislil sem ločena primera.
Al hočeš reči da je narobe tisto, ko naj bi drugo letalo, ki bo sledilo prvemu v circle-to-land, lahko šlo nekoliko prej v ILS, ker bo prej zavilo stran iz RWY headinga, kot pa če bi pristajalo na RWY 31?

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 30 Apr 2008, 02:52 
Odsoten

Pridružen: 30 Mar 2003, 17:03
Prispevkov: 301
če gre prvo letalo v circle to land, gre drugo za njim v holding, dokler prvi ne pristane. če pa je že established na ILS, gre takoj v MAP. Če gre prvi v circle, pa je nekdo ready za dep 13, je to od twr odvisno če ga bo poslal v zrak. če ni nikogar več za ILS, potem ga bodo verjetno poslali v zrak, ko bo circle v RD13.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 10 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group