Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 25 Apr 2024, 14:38

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: IFR - VFR
OdgovorObjavljeno: 12 Sep 2006, 19:05 
Odsoten

Pridružen: 09 Sep 2006, 13:48
Prispevkov: 157
Pozdravček vsem :wave:

Sem začetnik na področju MSFS in na forumu nisem nikjer zasledil točno definicijo (kratko, jedernato) razlike med IFR in VFR poleti. Prosim, da mi kdo razloži ...


Hvala za odgovore,
Adria airways :wave: 8)


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Sep 2006, 19:21 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Yo, mojster

IFR = Instrumetal Flight Rules (instrumetalno letenje)
VFR = Visual Flight Rules

Pri IFR letiš po radionavigacijskih sredstvih na zemlji, oziroma točkah, ki so s koordinatami zapisane v FMC-ju (flight computerju) na letalu, oz. se vsaj nanašajo na lokacijo od radionavigacijskega sredstva in točno določene razdalje od le-tega. Za to ne rabiš posebne vidljivosti, vreme je lahko lepo/slabo. Airlinerji letijo vedno IFR ... recimo Adria na vse rednih letih ... če je vreme posebej lepo, se lahko pilot odloči za visual approach na letališče...

VFR - sem sodi več ali manj generalna aviacija - Cessne, Piperji, - panoramski poleti, športni piloti, ki letijo s pomočjo orientacije po raznih markantnih točkah - kot je npr. križišče kake ceste, ki je publicirano kot neka VFR točka ... kak dimnik, ki se ga dobro vidi ... kak most, ki je od daleč viden ..sotočje dveh rek ... kaka vas, itd itd ... za letenje po VFR rabiš dobro vreme ...da se orinetiraš po karti in po tem kar vidiš okrog sebe... pogojno se lahko orientiraš tudi na neko radionavigacijsko sredstvo, vendar se pri tem moraš izogibat oviram terena, prometu in oblakom, medtem ko se pri IFR povzpneš na neko varno višino in se oblakom ne izogibaš, kontrola pa skrbi za separacijo z ostalim prometom.

Na splošno se sama frazeologija nekoliko razlikuje med enimi in drugimi. Za določene zračne prostore pri nas je vstop VFR letalom prepovedan ... za VFR letala na poti skrbi drug kontrolor, kot za IFR .. vsi na isti frkevenci so le na letališčih in v approachu ... pravila ..oz. kriteriji razmer da lahko letalo po enih ali drugih pravilih leti, je odvisna od vremena, opremljenosti letala, licence pilota, itd...
VFR piloti pri nas navadno letijo pod 2500 metri, ker je višji zračni prostor praviloma rezerviran za IFR

Zelo na kratko in površno ... obstajajo seveda razne izjeme in bolj natančne razlage, pa pustimo podrobnosti zaenkrat.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 12 Sep 2006, 20:29 
Odsoten

Pridružen: 09 Sep 2006, 13:48
Prispevkov: 157
Najlepša hvala, Šerif ... bom še vprašal če kaj ne bom vedel :wave:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 16:44 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 20:01
Prispevkov: 391
VFR - manj učenja in več dela v zraku
IFR - več učenja in manj dela v zraku

Šerif en popravek.. IFR je možen tudi v nekontroliranem (lastno razdvajanje) prostoru.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 18:42 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Okt 2005, 15:55
Prispevkov: 277
In še dodatek, za IFR ne rabiš niti radio navigacijskih sredstev, niti FMC-ja. Dolga leta so leteli mojstri tisoče milj instrumentalno s pomočjo sekstanta, magnetnega kompasa in kronometra.

_________________
Blaž
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 19:05 
Odsoten

Pridružen: 09 Sep 2006, 13:48
Prispevkov: 157
kaj ni šerif napisal, da se pri IFR leti s povdarkom na teh instrumentalih napravah pa tole ... ? :shock:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 19:53 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 17:34
Prispevkov: 507
Kraj: Ljubljana
zgemba napisal/-a:
In še dodatek, za IFR ne rabiš niti radio navigacijskih sredstev, niti FMC-ja. Dolga leta so leteli mojstri tisoče milj instrumentalno s pomočjo sekstanta, magnetnega kompasa in kronometra.


To je bil potem VFR.

_________________
Nejc Brelih


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 19:53 
Odsoten

Pridružen: 28 Feb 2006, 22:13
Prispevkov: 720
Kraj: Jesenice
Če si že zgoraj omenil panoramske polete Vito, te moram pa še nekaj v zvezi z lt-tami vprašati.
Če bi jaz hotel leteti iz LJBL pa tja do Bleda in okolice, nato pa še malce okoli Triglava, ter nazaj na LJBL. Kaj moram vpisati v FP (Flight Plan).
Malce je sicer :offtopic: od IFR/VFR, ampak da ne bom samo za to odpiral nove teme!

Hvala za odgovore že vnaprej!

_________________
Klemen F. ADR264


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 20:18 
Odsoten

Pridružen: 09 Sep 2006, 13:48
Prispevkov: 157
Mene pa zanima podobno kot klemenkota ...

Zakaj moram v ruto VFR poletov vpisati veliko krajev in tako?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 21:37 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Adria airways napisal/-a:
Mene pa zanima podobno kot klemenkota ...

Zakaj moram v ruto VFR poletov vpisati veliko krajev in tako?

Ne rabiš kaj dosti. Polet iz Ljubljane proti Mariboru je lahko čisto kratek, npr. LJLJ-NE-CELJE-MS1-LJMB pa je dovolj.

Klemenko napisal/-a:
Če si že zgoraj omenil panoramske polete Vito, te moram pa še nekaj v zvezi z lt-tami vprašati.
Če bi jaz hotel leteti iz LJBL pa tja do Bleda in okolice, nato pa še malce okoli Triglava, ter nazaj na LJBL. Kaj moram vpisati v FP (Flight Plan).

Klemenko, vpišeš VFR plan, napišeš pa LJBL - Bled - Triglav - LJBL. Točke kjer se pač malce več zadržiš oz. prideš na kako pomembno višino za kontrolirano letalstvo, ne komplicirat.

Nejc in Zgemba: zanimivo vprašanje ampak bi skoraj rekel, da je bil to nek kvazi IFR v onih letih, sedaj bi bil to VFR. Andrej, Ti imaš več izkušenj iz tega časa, kako je s tem?

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 21:52 
Odsoten

Pridružen: 26 Apr 2006, 15:52
Prispevkov: 47
Citiram:
Če bi jaz hotel leteti iz LJBL pa tja do Bleda in okolice, nato pa še malce okoli Triglava, ter nazaj na LJBL. Kaj moram vpisati v FP (Flight Plan).


Za ruto vpišeš "Bled - Triglav", ter kot začetno in končno letališče LJBL. Začetnega in končnega letališča ne pišeš v ruto ampak v posebaj za to namenjene prostorčke. Sicer ti pa za to ruto niti ni treba oddajati flight plana. Za celo območje Julijskih alp je do višine 9500 feetov G zračni prostor, ki je nekontroliran in za letenje v njem ne potrebuješ niti radia za komunikacijo. Tudi sicer je po celi Sloveniji (razen v CTR-jih) do višine 1000' AGL G zračni prostor. Torej lahko, če odletiš s športnega letališča ali vzletišča, preletiš skoraj celo Slovenijo ne da bi se se javljal kontroli ali oddal flight plan, le bolj pri tleh se moraš držat. Kontrola, ki pokriva ta območja je Ljubljana information, ki je pristojna za dajanje informacij, ne dajejo pa nekih ukazov in podobno. Če pa jih že, jih je pa vendarle dobro upoštevat, ker je to v tvoje dobro. Prav tako je dobro biti "na vezi", že samo zaradi kakšnih obvestil (recimo o prometu, ali pa da pri onem letališču mečejo padalce iz letala, da ti kakšen ne pade na glavo itd.).

Sicer so kontrolirani zračni prostori A, B, C in D, nekontrolirani pa E, F in G. Zračni prostor A je edini v katerem je PREPOVEDANO leteti VFR. V Sloveniji imamo le zr. prostore C, D, E in G. Njihovo razvrstitev in razlike med njimi si lahko ogledaš recimo na VFR GPS karti.

Sicer pa ruto vpišeš v flight plan, da te kontrola pričakuje. Sicer v nekontroliranem zračnem prostoru ni nobenih problemov, če se ne držiš ravno začrtane rute, v kontroliranem pa so glede tega bolj natančni, vendar se načeloma da brez problemov zment, če bi rad naredil kak ovinek, da bi videl videl to ali ono... Nikakor pa ni dobro nenajavljen vstopat v kontrolirani zračni prostor, že zaradi lastne varnosti, znajo biti pa tudi hudi problemi če pade prijava. :wink:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 22:10 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Avijonar napisal/-a:
Nikakor pa ni dobro nenajavljen vstopat v kontrolirani zračni prostor, že zaradi lastne varnosti, znajo biti pa tudi hudi problemi če pade prijava. :wink:

He he, govoriš iz lastnih izkušenj? :wink:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 14 Sep 2006, 22:36 
Hja, zaradi pomanjkanja znaja pac pomalem mesate dva pojma, ki sta si sicer zelo blizu skupaj, pa vendarle . . .

Torej, povsem res je, da se da IFR leteti brez kakrsnegakoli radionavigacijskega sredstva, saj je definicija instrumentalnega letenja pac taka, da je to vsako letenje, ki se opravlja v meteoroloskih pogojih, ki so pod minimumi za vizuelno letenje v doloceni kategoroji zracnega prostora. Vec o kategorizaciji zracnega prostora si preberite tukaj http://meted.ucar.edu/nas/indepth/id_class.htm, tisti bolj firbcni pa v googla napisite "airspace classification" in boste dobili kar zajeten kup povezav na to temo.

Eno je torej vzdrzevati pravilen polozaj letala glede na zemljo s pomocjo PILOTSKIH instrumentov, nekaj povsem drugega pa je dolocati svoj polozaj glede na neko doloceno tocko na zemlji s pomocjo NAVIGACIJSKIH instrumentov. Prva resna zadeva glede tega je nastala z mrezo posebnih oddajnikov s pomocjo katerih so se piloti lahko dokaj spodobno NAVIGACIJSKO orientirali in celo leteli dokaj dobre approache, seveda neprecizne. Stvar je celo zelo dobro simulirana tudi v MSFS, vec na to temo in napotke za download dodatnega scenerya pa dobite tule: http://www.dc3airways.com/radio_range_system.html

Pravzaprav je kar neverjetno, kako so s tako primitivnimi sredstvi dosegli tako dober ucinek, vse se je namrec dogajalo v poznih 20 in v zacetku 30-tih let prejsnjega stoletja in je bilo dejansko zametek sistema zracnih poti v ZDA. Pravzaprav bi vam najraje priporocil kar celoten ogled tele strani http://www.dc3airways.com/, katere samo majhen del je stran s prejsnje povezave. Vsekakor vredno ogleda, za ljubitelje letalske zgodovine pa tudi skorajda "a must to have". Ce se boste naucili leteti po tem sistemu (v helpu je vse enkratno razlozeno), potem vam razumevanje radialov, QDM-ov in QDR-ov zagotovo ne bo predstavljalo nikakrsnih tezav vec.

Hope this helps.


Na vrh
  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Sep 2006, 06:59 
Odsoten

Pridružen: 26 Apr 2006, 15:52
Prispevkov: 47
Gorchi napisal/-a:
Avijonar napisal/-a:
Nikakor pa ni dobro nenajavljen vstopat v kontrolirani zračni prostor, že zaradi lastne varnosti, znajo biti pa tudi hudi problemi če pade prijava. :wink:

He he, govoriš iz lastnih izkušenj? :wink:


Hehe, ne :) . Sem pa že slišal za te primere...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Sep 2006, 09:54 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Okt 2005, 15:55
Prispevkov: 277
neac napisal/-a:
zgemba napisal/-a:
In še dodatek, za IFR ne rabiš niti radio navigacijskih sredstev, niti FMC-ja. Dolga leta so leteli mojstri tisoče milj instrumentalno s pomočjo sekstanta, magnetnega kompasa in kronometra.


To je bil potem VFR.

Beri recimo "Usoda je Lovec", kako je Ernie Gann letel iz Goose Baya na Grenladnijo z DC-3. Vzlet po radijskem usmerjevalniku pri 150m vidljivosti, dvigovanje skozi oblake in potem 6 ur slepo po kompasu in kronometru. Če so imeli srečo so naredili 2 ali tri posnetke sonca s sektantom in dobili kako poročilo o vetru, da je navigator korigiral zanašanje.
Je to VFR? Je to IFR?

Mogoče se prerekamo o oslovski senci.

_________________
Blaž
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 15 Sep 2006, 11:00 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 20:01
Prispevkov: 391
Jaz bi rekel, da je to IFR.. tisti res pravi VFR je popolnoma brez inštrumentov, radijske povezave...točke pa cesta (airway), vas (vor), cerkev (ndb), oštarija (offset ils), farma, (tacan), reka (..)..


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 16 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group