Citiram:
Če bi jaz hotel leteti iz LJBL pa tja do Bleda in okolice, nato pa še malce okoli Triglava, ter nazaj na LJBL. Kaj moram vpisati v FP (Flight Plan).
Za ruto vpišeš "Bled - Triglav", ter kot začetno in končno letališče LJBL. Začetnega in končnega letališča ne pišeš v ruto ampak v posebaj za to namenjene prostorčke. Sicer ti pa za to ruto niti ni treba oddajati flight plana. Za celo območje Julijskih alp je do višine 9500 feetov G zračni prostor, ki je nekontroliran in za letenje v njem ne potrebuješ niti radia za komunikacijo. Tudi sicer je po celi Sloveniji (razen v CTR-jih) do višine 1000' AGL G zračni prostor. Torej lahko, če odletiš s športnega letališča ali vzletišča, preletiš skoraj celo Slovenijo ne da bi se se javljal kontroli ali oddal flight plan, le bolj pri tleh se moraš držat. Kontrola, ki pokriva ta območja je Ljubljana information, ki je pristojna za dajanje informacij, ne dajejo pa nekih ukazov in podobno. Če pa jih že, jih je pa vendarle dobro upoštevat, ker je to v tvoje dobro. Prav tako je dobro biti "na vezi", že samo zaradi kakšnih obvestil (recimo o prometu, ali pa da pri onem letališču mečejo padalce iz letala, da ti kakšen ne pade na glavo itd.).
Sicer so kontrolirani zračni prostori A, B, C in D, nekontrolirani pa E, F in G. Zračni prostor A je edini v katerem je PREPOVEDANO leteti VFR. V Sloveniji imamo le zr. prostore C, D, E in G. Njihovo razvrstitev in razlike med njimi si lahko ogledaš recimo na VFR GPS karti.
Sicer pa ruto vpišeš v flight plan, da te kontrola pričakuje. Sicer v nekontroliranem zračnem prostoru ni nobenih problemov, če se ne držiš ravno začrtane rute, v kontroliranem pa so glede tega bolj natančni, vendar se načeloma da brez problemov zment, če bi rad naredil kak ovinek, da bi videl videl to ali ono... Nikakor pa ni dobro nenajavljen vstopat v kontrolirani zračni prostor, že zaradi lastne varnosti, znajo biti pa tudi hudi problemi če pade prijava.