Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 19 Apr 2024, 06:21

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 6 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: Interceptiranje radialov
OdgovorObjavljeno: 24 Avg 2006, 13:02 
Odsoten
KVLS presidente
Uporabniški avatar

Pridružen: 19 Jun 2004, 10:44
Prispevkov: 1814
Kraj: Ljubljana
Nekaj materiala o tej temi imam, vendar pa bi vseeno vprašal, če kjerkoli obstaja kaj več dokumentacije o tem; namreč pri "prisluškovanju" kontrole na IVAO, predvsem Avstrijske (Dieter), piloti prejmejo mnogokrat navodilo "intercept radial XXX and ....". Ok, radiali so označeni na kartah, npr VOR DOL proti VALLU R061 ... ; ali je možno da je potrebno tudi interceptirati radial, ki ni označen na karti; npr. "after DOL intercept radial 070" ... ali to sploh obstaja? Drugo je after DOL left heading 070 ... ;

Torej, rad bi izvedel kaj (mnogo) več o tej temi.

Grazie

_________________
Igor Libero Krušič


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Avg 2006, 13:53 
Odsoten

Pridružen: 09 Apr 2003, 22:19
Prispevkov: 365
Seveda je možno da ti kontrola naloži intercepcijo poljubnega radiala, še posebej ko v Sloveniji crknejo radarji in se zagotavlja proceduralna separacija med letali. Če so v tem primeru letala na isti višini, jih da kontrolor na različne radiale, in s tem zagotavlja razdvajanje. Teh metod se poslužujejo tudi v Portorožu in v Mariboru, kjer nimajo uradne radarske slike. In pa seveda v vseh bližnjih jadranskih letališčih, kjer so takisto brez radarja. Vsaj pol leta nazaj je bilo proceduralno razdvajanje prvi korak k pridobitvi radarskega raitinga, tako da se vsi novi kontrolorji šolajo najprej "brez" zaslona ali slike. Sicer pa bi več o tem vedel povedati KK, ali kakšen drug RL kontrolor.

Kar se pravilnega interceptiranja tiče, se naj bi uporabljala KLM metoda (vsaj tako so mene učili mer IFR šolanjem), na to temo je tudi objavljeno veliko materiala, vendar jaz nimam nič v elektronski obliki. Poguglaj, ali pa prosi Vanza naj kaj objavi na to temo.

_________________
Fighting for survival is a hard habit to break.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Avg 2006, 15:19 
Odsoten

Pridružen: 08 Maj 2003, 22:49
Prispevkov: 1652
Blaž ali Anton, vem da sta si vidva točno prerisala KLM metodo s table na KVLS srečanju :)
Slika
Lahko bi to dodali tukaj gor, če se da komu malce lepše narisat .. inbound in outbond.

Dobro bi bilo, če Kiki doda nekaj podrobnosti za separiranje po radialih različnega navaid-a.

@Libero: ne, ne obstaja le radial, ki je zapisan na karti. Radial do neke točke je le v pomoč pri lociranju le-te, če si ne moreš pomagat drugače, oz. ti služi za odlet neke procedure, narekuje kdaj začet nek zavoj, če letiš po 'klasični' navigaciji ... Se pravi, radial je praviloma lahko kakršen koli, inbound ali outbound. Sicer pa, navadno ko radar pri nas deluje, ne boš dobil za interceptirat radiala kar tako ... ampak boš dobil nek konkreten heading po npr. VOR-u za approach, separacijo, podaljšanje, pridobitev na času kontrolorja, itd. To se bo glasilo npr. "Leave Dolsko, heading 180..." in ne "after Dolsko fly..." - se pravi enako, kot za navaden intersection. Noben ni ne bo npr. reku, da interceptiraj outbound radial DOL 290, cleared for ILS app, .. ker je brez pomena .. Edino kar sm v RL slišal od kontrolorja med delujočim radarjem je bilo vprašanje pilotu, če lahko interceptira nek radial za izogib LJ(R)-2 zone... v nasprotnem primeru bi ga seveda vektoriral stran.
Kaj Dieter Salzl tam počne ne vem, mogoče ima kako območje, ki je proceduralno, kot pri nas TMA Portorož in TMA Maribor. Če dela z radarjem, ne vidim razloga v izdajanju radialov od/na nekaj.
Pri nas v diviziji na mreži se kake radiale interceptira, če je kaj narobe z IvAc-om, če je trening ali pa izpit. S tem se pri pilotu večinoma preveri orientacija v zračnem prostoru glede na en VOR, včasih glede na dva različna, če se report pozicij glede na obe sredstvi ujema s pilotove strani ... ipd.

_________________
Vito Persoglia, SI-DIR
IVAO Slovenija
http://www.ivao.si


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Avg 2006, 16:05 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 20 Apr 2003, 23:34
Prispevkov: 341
Kraj: LBL R-305 0.5 NM
Krsen dus, a res tako grdo pisem?! :(

Radial je ena od 360 magnetnih smeri stran od VOR sredstva v lateralni/horizontalni ravnini.
QDR je ena od 360 magnetnih smeri stran od NDB sredstva v lateralni/horizontalni ravnini.
QDM je ena od 360 magnetnih smeri proti NDB sredstvu v lateralni/horizontalni ravnini.

QDM = QDR +/- 180°
QDM = MH (Magnetic Heading) + RB (Relative Bearing)

Po kmecko je torej QDR enako ko Radial, vendar s to razliko, da se uporablja v zvezi z NDB sredstvom.

Tako torej lahko pricakujes, da interceptiras katerikoli od 360-ih radialov v smeri proti ali stran od NAV sredstva. Se pa doticna KLM metoda uporablja ze interceptiranje NDB, VOR, pa tudi LOC ali ILS se kamot vzame tako.

Jo bom razlozil se enkrat ce hocete, ko se jeseni zopet dobimo na srecanju. Ni problema. Se PPT lahko naredim, da bo lepo. :D

Mislim da pa ne bi blo nic narobe, ce bi v LJLA tudi kaj kdaj moral zinterceptirati vsak od nas, saj od zacetka bo mogoc za koga tezko, ampak danes, ko ste/smo vsi vajeni FMSov, marsikdo sploh ne ve, kje se nahaja... da tistih remarkov v FPL ala RMK/NO CHARTS ON BOARD ne omenjam, ker ospice dobim! In to po moznosti na kaksen Fly-in, kjer se pricakuje poznavanje obmocja in guzva. Pa tudi tisto "leave VOR DOL via R-290" bi blo mogoce za kake stare macke na IVAO, ki imajo ze +50 ur naletenih in kaksen visji rating po mojem mnenju dobrodoslo, da imamo kaj mislit in si kravzljamo mozgane, saj to je bistveno kajne? Ampak to je ze off-topic.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Avg 2006, 16:35 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 22 Okt 2005, 15:55
Prispevkov: 277
To je moj dolg še iz srečanja, ki me peče in žge v prsih. Ponoči takorekoč ne spim.
Bom narisal in objavil to metodo. Obljubim.

_________________
Blaž
Slika


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Avg 2006, 18:05 
Odsoten
KVLS presidente
Uporabniški avatar

Pridružen: 19 Jun 2004, 10:44
Prispevkov: 1814
Kraj: Ljubljana
Ja, res bi bilo dobro kakšno več reči o tej temi ... pa bolj ko se ukvarjam s temi in podobnimi zadevami pri letenju, več vprašanj se mi zastavlja. Se vidi, da se pouk še ni začel in da imam več časa za letenje ...

Sicer pa je vse skupaj vedno bolj zanimivo - mislim na letenje in procedure. Jaz osebno brez kart sploh ne naložim FS in vedno bolj oz. če karte nimam, sploh ne letim tja ... sem si v enem tednu natisnil kakšnih 300 strani kart za različna letališča. Sicer pa me letenje zanima vedno bolj in najraje bi šel kar na kakšna predavanja ... lahko pa kaj takšnega organiziramo tudi v okviru kluba s teoretičnim in potem še praktičnim prikazom - da bi ne kar leteli malo vsak po svoje tja v en dan - to lahko počne doma vsak zase - kaj porečete kolegi?

_________________
Igor Libero Krušič


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 6 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group