Forum virtualnega letalstva Slovenije

Klub virtualnega letalstva Slovenije
Danes je 28 Mar 2024, 11:24

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]




Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 19 prispevkov ] 
Avtor Sporočilo
 Naslov prispevka: kaj je autoland?
OdgovorObjavljeno: 21 Okt 2005, 22:01 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 29 Jul 2005, 18:12
Prispevkov: 86
Kraj: Maribor
Že nekajkrat sem zasledil, da je bilo v kakem članku napisano autoland("zaradi slabega vremena je pristal z autolandom"-dobeseden prev. iz nemščine)
Zasledil pa sem ga tudi v AIPu(part 3, tam z ils kategorijami).
Je to standardno ILS pristajanje ali označuje kaj drugega?


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Okt 2005, 22:53 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
To je ono kar pove prevod: samodejni pristanek. Zadeva temelji na ILS-u ter radio višinomeru (mogoče še čem) in vse skupaj mora biti certificirano za CAT III, mogoče je dovolj samo CAT II. Vsaj za Boeinga velja, da morata delovati vsaj dva avtopilota, da je autoland možen, lahko pa tudi trije. V glavnem, pilot da roke stran, vklopi Autoland in potem letalo samo pristane.
Autoland je prisoten v letalih kot so Airbus, Boeing 747,757, 767 in 777, mislim, da tudi 737 NG pa še kakšno letalo bi se našlo. Toliko za prvo silo, lahko sem kaj pomembnega še izpustil pa upam, da me bo kaki znalec popravil in dopolnil.

:wave:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 21 Okt 2005, 23:46 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 29 Jul 2005, 18:12
Prispevkov: 86
Kraj: Maribor
hvala za pojasnilo! :shock: :shock: :shock:
Deluje ta stvar tudi v FS-u? :think:
Če deluje, bi kdo poznal freeware(nimam $) model, kateri ma autoland vključen v panel? :problem:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Okt 2005, 00:22 
Odsoten
Admiral
Admiral
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Avg 2005, 16:09
Prispevkov: 1059
Kraj: Cerkno
Pri nekaterih letalih lahko namesto autolanda uporabiš tipko "APP" na AP panelu.
Sicer ta APP ni mišljen kot autoland (naj bi bil approach), vendar deluje...hkrati te drži na LOC in na GS... je pa vseeno bolje, da ga zadnjih par sto feetov ročno spustiš dol na stezo... če ne zna it bolj na trdo.

P.S.: Deluje tudi pri default letalih.

_________________
Boštjan


Zadnjič spremenil Stipe, dne 22 Okt 2005, 01:18, skupaj popravljeno 2 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Okt 2005, 00:42 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Seveda Autoland deluje, ce to omogoca addon letalo. Default letala v FSju tega ne omogocajo. Ga pa zato veliko mnogo kvalitetnih dodatkov. Level-D 767, PMDG 737, 747 PSS Airbus serija itd. Veliko mnogo skratka. Nima smisla nastevat.

Drugac pa, kot je ze Goran napisu, letalo pristane samodejno vkljucno s flarom in rolloutom. Pilot samo nastavi app speed in pa flapse.

Je pa tko, da se to v praksi ne uporablja, razen, ce je vidljivost res taka, da je to nuja. Piloti pac radi pristajajo sami in to ni nic presenetljivga :D


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Okt 2005, 10:24 
Odsoten

Pridružen: 18 Apr 2003, 14:24
Prispevkov: 17
Predvidevam, da je autoland kar stresna situacija, saj si na trnjih, da ne bo kaj zatajilo (antene na tleh npr.)...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 22 Okt 2005, 20:14 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
S5SIM napisal/-a:
Default letala v FSju tega ne omogocajo.

Probaj B737, mogoče boš presenečen...

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 11:15 
Odsoten

Pridružen: 24 Okt 2005, 10:59
Prispevkov: 10
Ni tako da je na trnih. Playboya pa ne sme prelistavat ta čas ko je v avtolandu. :D Davno je tega ko smo še FS98 pristajali z AL. Pilot mora biti buden na določene indikatorje, ki o postavljeni pred pisto. In kadar ob določeni višini nad zemljo tile indikatorji nisi vidni s prostim očesom, mora pilot izklopit AL in iti naokoli (GO aound). TO, da niso vidni pomeni v najslabšem primeru, da je letalo prenizko. FS98 je imel eno dobro lastnost, da so pristajalne luči prav lepo prodirale v meglo. Efekt je bil res ta pravi.
tintorel napisal/-a:
Predvidevam, da je autoland kar stresna situacija, saj si na trnjih, da ne bo kaj zatajilo (antene na tleh npr.)...


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 12:05 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Gorchi napisal/-a:
S5SIM napisal/-a:
Default letala v FSju tega ne omogocajo.

Probaj B737, mogoče boš presenečen...


Ne vem na kaj ciljas, ampak noben default plane v FSju nima autolanda. Tudi 737 ne. Default letala imajo sicer APP mode, ki sledi ILSu, ampak se vedno moras izklopt AP in pristat rocno. Ce ne izklopis AP in recimo pustis, da letalo pristane, bo to najprej izjemno trd odboj od steze, nakar se bo letalo zacelo dvigat.

Zgleda bom mogu en demonstrativni filmck posnet.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 12:39 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 29 Jul 2005, 18:12
Prispevkov: 86
Kraj: Maribor
ok, preden se skregajte,mi rajši povejte, katero FREEWARE(zastojn) letalo ma to vključeno (samo da sprobam)., pa fino bi bilo, če bi rekli, kje se ga da dobit(avsim, surclaro....)

bostjan,ker se nismo razumeli, app funkcijo že poznam(sem probal in ujel ils beam in ga pustil, da se je raztrešči na pisti, jaz iščem letalo z autoland= roke vstran in sam pristane... ker to bi res zelo zelo rad probal...


Zadnjič spremenil somebody, dne 24 Okt 2005, 12:54, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 12:42 
Odsoten
Admiral
Admiral
Uporabniški avatar

Pridružen: 27 Avg 2005, 16:09
Prispevkov: 1059
Kraj: Cerkno
Ja, to kar pravi Simon drži... sej to sn tut jest že zgoraj napisal.. sicer je pa tut res, da ne vem, zakaj bi uporabil autoland, ko je pa tako lepo, ko ga ročno čist mehko spustiš na tla... če ga :lol:.
No, morm pa priznat, da tudi sam velikokrat vklopim AL (sem pač lenuh :oops: ), vendar le od intercepta LOC pa do cca 1000ft nad tlemi, potem pa ročno do konca.

P.S.: In somebody, APP ima tudi veliko default letal... recimo B737 zagotovo.

_________________
Boštjan


Zadnjič spremenil Stipe, dne 24 Okt 2005, 12:45, skupaj popravljeno 1 krat.

Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 12:43 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
http://freeweb.siol.net/simoh/autoland767.wmv

Evo tkole zgleda autoland v 767-300. Po pristanku samo izklops AP in uporabs reverserje. Even granny can do it. :lol:

Poizkusi enako pri default 737 pa porocaj :wink:

Edit: namenjeno Goranu


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 13:06 
Odsoten
Uporabniški avatar

Pridružen: 29 Jul 2005, 18:12
Prispevkov: 86
Kraj: Maribor
wau, če bi jaz znal tak lepo pristajat velike stvari......vedno ga dam prehitro dol in se znajdem v najslabšem primeru na "prehodu za pešce"(ok, zbil sem že polovico luč pred pragomi na ljmb :oops: ) :lol: :lol: :lol:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 15:24 
Odsoten

Pridružen: 21 Jun 2003, 18:27
Prispevkov: 679
Kraj: Rogaška Slatina
wow lep posnetek :) ... drugače praviš da je 767 prava stvar? .... drugače pa vaja pa vaja pa boš tud ti lepo pristajal :)

_________________
Tilen T.
S5TTA, ADR132


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 17:15 
Odsoten
Administrator
Uporabniški avatar

Pridružen: 16 Mar 2003, 15:56
Prispevkov: 3956
Kraj: Cerklje na Gorenjskem, Slovenija
Simon, sorry.. 737 zna samodejno pristat in na to sem meril. Autoland funkcije kot take pa res nima. Ampak lej, 767-300 autoland se zgodi, ko si v APP modu in lepo v ILS snopu. Mislim, da v Level D 767 ni treba nič pritiskat. Enako tudi ne v default 737, oba pa pristaneta samodejno. In ja res je, deault letala postanejo kobilice :shock: ob pristanku :)
BTW, s čim si snemal? Pa škoda, da se ni videlo, koliko AP knofov je bilo prižganih, predvidevam pa, da vsi trije.

No kakorkoli že, pojasnili smo kaj autoland je. Če še zdej kdo tega ni razumel... ehem.
Kar se freeware letal z autolandom tiče pa ne vem, nisem testisiral. Mislim pa, da je to funkcija panela, ne letala. In zatorej bo treba iskat kake dobre in konkretne panele.

:wave:

_________________
Goran Brumen


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 24 Okt 2005, 19:03 
Odsoten

Pridružen: 01 Maj 2003, 20:01
Prispevkov: 391
Če želi kdo mal več teorije iz študijske literature, naj to napiše. Skener mi spet dela!


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 25 Okt 2005, 07:12 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Goran,

glede 767, pri LAND3 so prizgani vsi trije avtopiloti. Pri LAND2 samo dva. Razlike v funkcionalnosti ni, oba nacina sta sposobna avtomatsko pristat letalo. Razlika je u bistvu samo v redundanci. Tko da ja, vklopljeni so bili vsi trije. Ce bi bil samo en, autloand nebi bil mozen. Bi se pa znajdu na stezi tako ali drugace. Vprasanje je samo, v koliko kosih. ;)

Default 737 v FSju ima modeliran samo en avtopilot, zato pac ne omogoca autolanda v pravem pomenu besede. Letalo se sicer znajde na stezi, ampak precej trdo, brez flara in brez throttla v idle poziciji. Se pravi pri skoraj 700fpm! PMDGjev 737 za FS in taprav 737 seveda imata 3 avtopilote in omogocata autoland.

Najmanj kar moras naredit pri default 737, 747, 777 v FSju, je izklop autothrottla in dat throttle v idle pozicijo na ene 100 feet. Se vedno pa ostanes brez najpomembnejse zadeve, flare.

Snemal sem s FRAPSom http://www.fraps.com Ce mate tengo dinero si ga privoscite, ce ste gorenci pa na --------- skocte.

Gorchi napisal/-a:
Simon, sorry.. 737 zna samodejno pristat in na to sem meril. Autoland funkcije kot take pa res nima. Ampak lej, 767-300 autoland se zgodi, ko si v APP modu in lepo v ILS snopu. Mislim, da v Level D 767 ni treba nič pritiskat. Enako tudi ne v default 737, oba pa pristaneta samodejno. In ja res je, deault letala postanejo kobilice :shock: ob pristanku :)
BTW, s čim si snemal? Pa škoda, da se ni videlo, koliko AP knofov je bilo prižganih, predvidevam pa, da vsi trije.

No kakorkoli že, pojasnili smo kaj autoland je. Če še zdej kdo tega ni razumel... ehem.
Kar se freeware letal z autolandom tiče pa ne vem, nisem testisiral. Mislim pa, da je to funkcija panela, ne letala. In zatorej bo treba iskat kake dobre in konkretne panele.

:wave:


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 25 Okt 2005, 08:01 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
Monster napisal/-a:
wow lep posnetek :) ... drugače praviš da je 767 prava stvar? .... drugače pa vaja pa vaja pa boš tud ti lepo pristajal :)


Tilen ne vem men je to dalec najboljsa in najbolj popolna zadeva kar sem jih letel. Ce mas seveda rad velika letala. Skoraj ni sistema, ki nebi bil modeliran. Pribliza se kvecjemu PMDGjeva serija.

Letel sm tudi s PSSjevim A320 z drugim FDEjem, ampak men osebno pac Airbusova filozofija ni vsec. Prevec neke avtomatike, flight envelope, fly by wire. Vse to mi je mucno. Ocitno pri Airbusu smatrajo pilote za nek odvecen potencialno nevaren privesek, ki ga je treba cimbolj nevtralizirat :roll: No ceprov zdej ga je se Mr. Boeing zacel srat s temi forami :cry:

CRJ200 od FeelThere je tut zlo lustna zadeva, ampak CRJ200 od Digital-Aviation utegne bit se precej boljsi. Sam vprasanje kdaj.

Ok mal sm zajadru iz teme.


Na vrh
 Profil  
 
 Naslov prispevka:
OdgovorObjavljeno: 25 Okt 2005, 08:12 
Odsoten

Pridružen: 22 Mar 2003, 05:51
Prispevkov: 252
Kraj: Ljubljana
somebody napisal/-a:
wau, če bi jaz znal tak lepo pristajat velike stvari......vedno ga dam prehitro dol in se znajdem v najslabšem primeru na "prehodu za pešce"(ok, zbil sem že polovico luč pred pragomi na ljmb :oops: ) :lol: :lol: :lol:


A bos presenecen, ce ti recem, da autoland pravzaprav grdo pristaja? :lol: Res, rocno se pristane precej bolj mehko.

Pa se neki je, vodljiv je tale neprimerno bolj od tistih default zadevic. Tko, da ga je mala malca peljat rocno po ILSu tam iz 4500feet, do praga 31 in nato lepo 'grisnt' na stezo :)

Sploh ko naredis z njim ene 30 solskih krogov, mas zadevo v mezincu.


Na vrh
 Profil  
 
Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po  
Napiši novo temo Odgovori na temo  [ 19 prispevkov ] 

Vsi časi so UTC + 1 ura [ DST ]


Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov


Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
Ne morete dodati priponk prispevkom

Išči za:
Pojdi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group